Missofie

Midsommar i Strömstad!!

Publicerad 2006-06-25 16:23:31 i ,

"Grebbestad på midsommar! Klart vi ska dit i år igen!! Jag jobbar 0500 till 1200 på torsdag, sen drar vi!!" Riktigt så blev de ju inte! Kände inte för de sen.. Så istället tog vi räserpolon till Strömstad för å hälsa på å festa me Emelie.. Två såå snygga tjejer drog klockan NIO på morronen (e vi sjuka?? vem åker så tidigt??) i en bil fullproppad med kläder å nyinvesterade systemetkassar!! Efter lite tankningsproblem (grr!!) va vi på väg ut till kusten.. precis som alltid när jag å Sandra gör våra roadtrips så dunkade plåten på bilen när vi spelade å sjöng (hellre än bra!! :P) till tex Basshunters "Do you wanna be my fjortisboy?" å vår nya favorit "Henrik Larsson"!! (Ni MÅSTE höra den!! =P) När vi kom till Strömstad blev vi genast partysugna när vi upptäckte att solen sken å vi hade kört ifrån regnet i Trollhättan.. Midsommarkänslan kröp sej på när vi såg fulla ungdomar å folk som pissade i buskarna!! :P Precis som de ska va!! När vi körde förbi ett gäng killar samtidigt som vi såklart lyssnade på "Fjortisdunk" skrek både jag å Sandra exalterat "KILLAR!!!" å gapskrattade av hur grymt töntiga vi e!! Vi besökte Konsum (vårt nya häng, typ stammisar nu!!) å köpte massa onödig jätteäcklig dricka!! Kommer inte ihåg va dom hette, men jag rekommenderar dom inte, så köp inte!! ; ) Jag fick ju iaf mitt sugrör då!! Killen i kassan måste verkligen tyckt att vi va sjuka i huvet som tog saker som de e meningen att barnen ska få!! Men jag va nöjd!! =) hi! Sen drog vi ut till Silverhornet.. stället där Emelie jobbar!! När vi kom där med klirrade systemetpåsar tittade ägaren surt på oss å sa att detta va ett ställe för vuxna människor!! HAHA!! aha??!! Emelie sa att han bara skojja me oss, men jag tror inte de!! Han gjorde inte de, jag lovar!! Asrädd för honom!! =) Betalade för vandrarhemmet å fick såå mycket ångest för att de va så dyrt.. Han inte va där länge innan vi blev deprimerade.. Insåg att stället vi bodde på tillstörstadelen befolkades av pensionärer å barnfamiljer.. Eller vi såg en bar överkropp tillhörarande en ung kille, då sken vi upp!! =P Så vi drog in till Strömstad igen där vi käkade, solade, pratade skit å blev uppraggade av två Karlstadbonnar!! haha!! Klockan va bara två å dom va redan ASPACKADE!!  Men de va kul!! Dom va rätt skoj å prata me!! Ropade "bruttorna" efter oss (okej, väldigt pinsamt!!) å bjöd på alkoholhaltiga drycker.. Men vi tröttna efter ett tag å smet därifrån.. Måste varna för Strömstads fiskmåsar bara!! Görstora!! Såg måsen Allan!! han å hans kompisar snodde korv från folk!! Haha!! De tyckte jag va jättekul!! =) Galna folk finns de där me!! När jag å Sandra gick förbi en kille på trottoaren hoppade han upp framför oss å skrek en massa.. Jag fick typ hjärtklappning å världens skrattanfall!! HAHA!! folk!! Men varför råkar vi alltid ut för detta?? De e inte första gången precis detta händer!! Jäjä, vi drog iaf tillbaka till äldreboendet för å parta sen!! =)
fulla karlstadbonnar :P    

Hejja vilket drag de va på Silverhornet!! haha!! Men jag å Sandra hade askul!! Vi gick ner till vattnet å satt på bryggan!! =) Görmysigt!! Sjöng, drack, skratta en väldigt massa!! Då ringde ett fd midsommarragg.. (!) Blev väldigt väldigt chockad när jag såg Azerbadjan- nummret på telefonen!! Oj oj, fortfarande ågren från förra midsommar!! :P När Emelie sluta vid typ halv tio drog vi hem till hennes ghetto.. Festa me hennes arbets- å boendepolare.. Maria "once you go black you never go back", Josefina (TF!!!), Tommy, Henrik (BLÄ!!), Kalle (åhå!!)... sen kom några mer.. Bodil, Karin, Godzila utan bh!! uh!! mysko människa!! I ghettot förtärde vi ytterligare, dansa å sjöng!! Kunde lyssna på musik efter flirt me Henrik i cd istället för i bilradion på polon å slippa va orolig för om bilen skulle starta på söndan.. Sandras kommentar till Emelie.. Ha en snabbis me honom så vi får låna cdn.. Haha!! Ni ska va glada för att jag inte har ett kort på Henrik!! =)Lyckades dessutom göra så att "Henrik Larrson" har fått några fler fans!! =) ha!! Maria körde in till Strömstad sen.. i röda faran såklart!! :P Spela tokhög musik å trodde vi va värsta turkarna me nervevade rutor!! Haha!! Skämde ut oss lite lagom när vi körde genom stan!! =) Då ringde Andreas me.. uppdatera mej om läget i Kungshamn!! Inte för att jag hörde eller minns speciellt mycket av vad han sa!!! :S Väldigt trevligt med alla folk som ringer å önskar en glad midsommar!! ; ) Planen va att besöka The Code, men jag råka ju sumpa de för alla eftersom jag e 19!! =P så de blev Pråmen istället!! Häng på båt!! coolt!! Där fanns kåta gubbar å roliga människor!! Träffade iaf två stycken från Trollhättan.. Har aldrig pratat me dom, men dom hejja så glatt!! Robert e Emelies kusin faktiskt!! Jag å Sandra fick ju varsin svans.. psyk å dumbo!! ha!! Kul å göra killar förvirrade å frustrerade!! :P Min höger å vänster för kvällen va iaf psyk å vit piké (överskattat me namn!!).. Vit piké va faktiskt officer tror ja!! hmm!! va givmilda med dricka iaf!! haha!! Psyk va ju verkligen psyk alltså!! Blev förbannad på honom en gång å tracka ner på hur han såg ut.. Då kommer han me den klockrena kommentaren "Jag vet att min kuk e liten, men den luktar som en stor!" LOL!! Fan va jag skratta då!!! Han hade föresten värsta märket i pannan, fråga va han hade gjort.... Han hade pekat fuck you åt några norrmän å missat att han hade en lyktstolpe framför sej!! skulle försöka komma in me dom på The Code en gång till sen, men de gick inte bra den gången heller.. (!) Sen vågade jag inte va me dom längre..  Hittade Sandra sen igen.. Efter lite övertalan så fick vi va kvar för mamma-Emelie å hon å Maria tog bilen hem.. va typ 7 km hem tror ja... Jag tyckte att vi kunde gå, men blev nedröstad!! :P Jag å Sandra träffade på KarlOskar (ja vi drev me hans namn!!) han va helskön!! Han skulle följa me mej å Sandra hem å sova på Silverhornet sen... haha!! Så vi försökte leta reda på en taxi.. va inte jättelätt de.. Träffa den glada norrmannen då.. "vikka vackra öjon du har!" "kan man få en kuss??" haha!! Övertygade honom om att jag aldrig hade hört talas om MSN.. Trodde nog ja va störd!! HA!! Norrmannen hjälpte oss också å sno varsin planch på svenska fotbollslandslaget!! (Nicklas Alexandersson♥) =) Hemma i Silverhornet va vi kanske 0500.. Skulle de va tyst 22??? =)
girlsen på pråmen!! ; )

helt galna människor!! kolla killen längst till höger!! =) haha!!!

karloskar sandra å en jätteglad norrman!!

På Lördagen sov vi mest.. Smet upp bakvägen till köket å fick frukost... vem betalar när man kan sno lite?? Vi har inte råd å betala för mat!! =P Sov sen igen.. På Silverhornet finns de nog inte så mycket å göra om man inte vill spela boule med la tercera edad.. Vakna å trodde vi hade missat första halvlek av Sverige-Tyskland matchen... Men den börja en timme senare än vad vi trodde så de va tur!! Eller jag vet inte.. Jag orka bara se första halvlek iaf!! Jag blev trött på att tryckas ner så vi började göra oss iordning för kvällens aktiviteter istället!! :) haha!! Sen drog vi till ghettot igen för å laga mat (smaka inte bra alls!!) å kolla Henriks Slitz!! =) haha!! Sen blev de repris på gårdagens händelser.. musik, dans, dryck.. bus hör ju till när sofia e me.. dokumenterade me kameran att Henrik å Tommy faktiskt duschar.. åkte sedan taxi ner till Kontoret men fortsatte sedan till Pråmen.. sket i The Code (de e ingen idé iaf!! grr!!) Trevligt men såå kallt!! Blev lite förbannad på kaxiga tyskjävlar dock!! Där fanns ett gäng killar som hade druckit så mycket att dom börja tokhångla med varandra!! Görkul!! Snygg-Rickard (fina tatueringar!) va där å Trollhättekillarna.. Två svenska vikingar, som va så fulla att dom knappt kunde prata!! haha!! va görkul å sitta me dom!! Jag tror inte ens att dom hade insett att Sverige förlorade matchen.. (!) Jag va ju den av oss som hade minst alkohol i blodet denna kvällen (tro de eller ej!!) å kände av kylan!!! Maria tyckte så synd om mej att hon la ner filten (som man fick låna för att värma sej me på Pråmen) i min väska å snodde me sej den ut.. Så den hade jag å värma mej me sen.. Haha!! De va väldigt skönt!! Många va väldigt avundsjuka!! Bra me filt när man vill gömma sej från en attackerande Blondie också!! Vänta på taxi hur länge som helst å snylta mat från Emelie å Maria som handla av sina bundisar i gatuköket!! =P Tillslut kom taxin å vi åkte tillbaka till Silverhornet.. Klockan va nog inte så mycket då faktiskt.... eller jo, den va nog fyra iaf..    
emelie me grymt snygga rickard!!

svenska vikingar!!

killarna hånglar loss på pråmen!!  

Idag ringde klockan vid 0830!!!! ÅH!! Man va tvungen å va ute från rummet å lämnat nycklarna vid 1000.. varför?? asjobbigt!!! snodde frukost även idag.. inte lika diskret kanske.. ägaren kom då.. men sa inget.. oops!! Åkte hem sen.. Va lite köer men inte alls farligt!! haha!! min lilla bil e ju så liten å söt så jag tänker att ingen lägger märke till den när jag kör förbi alla bilar som köar i högerfilen.. hihi!! Vi kom hem jättesnabbt!!! =) Men stolt!! Körde inte fel en enda gång!! Inte jättesvårt å köra framåtillbaka till Strömstad kanske, men de va visst bra!! =)

Hoppas Lena hade en jättebra midsommar i Grebbestad!! Saknade din närvaro!! Kramar till dej pälsklingen!! =)

Ja de va väl midsommarhelgen i stora drag.. Fattar inte hur Emelie lever idag?! haha!! har typ festat tre dagar irad!! Å jobbar frukost varje dag!! Börjat jobba senast sju liksom!!! Sjukt! I´m impressed!! Efter helgen har jag lärt mej en hel del nya svordomar!! Haha! Inga jag skulle använda offentligt dock!! =)

Annars då?? Karin kommer snart hem från Frankrike ju!! Inte alls långt kvar!! Känns konstigt men jätteskönt!! Ska bli så jävla kul!! Nu ska jag nog föra över pengar till Malin i USA!! Ska boka lite mer grejs nu!! ihh!!!! Denna veckan jobbar jag bara två dagar, men 10,5 timmar imorn! BLÄ!!! Kom gärna förbi å förbättra min dag!! =) Sen, nästa helg, e de seriespel.. E übernevös!!

Sova nu tror ja.. Har några timmar å ta igen!! =) Puss på alla!! ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela