Missofie

Jul igen!!!

Publicerad 2007-12-17 15:05:55 i ,

Hej å hå!

Kom nyss hem från skolan.. Har haft den där fruktade kemitentan idag.. Usch och fy! Och jag vet inte riktigt hur det gick.. Jag visste ju redan innan jag satte mig där inne i tentasalen att maxpoäng blir det ju verkligen inte! Det är så himla mycket att hålla reda på, det går inte att lära sig allt.. Man måste prioritera, men vad ska man prioritera då? Så det var nog 2 frågor jag inte ens fick nått vettigt svar på.. Resten svarade jag ju på, men på vissa var jag ju väldigt osäker.. En gång satt jag tom och skratta åt mitt svar! Haha, men men, läraren kanske ger poäng om hon ser att man försökt så väldigt!! ;D Hahaha! Jag kan ju drömma.. Men på det hela taget kändes det ändå ganska bra, så jag tycker nog att jag ska klara godkänt och hoppas verkligen! Men jag och min lärare kanske inte har samma uppfattning.. :/ Det hade varit som en liten extra julklapp det! Min kemilärare har sagt att det här tentan skulle va det svåraste vi gör i kemin.. Och det låter ju bra, att det inte blir svårare menar jag.. Och då skulle det ju sitta extra fint om jag nu får reda på att jag har fått godkänt.. Får troligtvis resultatet redan på torsdag.. :S Spännande!

Innan jag åkte till skolan imorse fick jag nygräddade hemmagjorda scones.. Av Björn, my love! Han är så söt!! Han tyckte att jag skulle ha den frukosten i magen när jag skulle sitta och skriva tenta idag! :) Jag gick upp 06:30, björn gick upp innnan mig för att hinna med!! Åååå, sööt!!!! Och bra var det för jag satt ändå tills klockan 13 och skrev (började 08:15), så länge har jag aldrig suttit!!! Å föresten, gud va goda dom blev! :)

Men än kan man inte slappna av! På torsdag har vi fysikprov.. Ett litet ska det väl bli men ett prov är det ändå.. Och det har jag ju inte hunnit plugga nåt till än.. Så jag kommer få sitta varje kväll nu.. :( Samtidigt håller vi på med intergraler i matten :/.. Inte alls bra att missa det, speciellt inte med tanke på att vi har tenta veckan efter lovet.. Så man måste verkligen hänga med i allt.. Det är jobbigt det där, att ha massa saker i huvudet, samtidigt!! Haha, blä! Men men, efter torsdag är det iaf lov! :D

Denna hösten har varit ganska jobbig måste jag säga.. Men efter mattetenta efter lovet känns det som det kommer bli lite lugnare (ett tag iaf..) Då börjar biologin också och matte e! Oj, där lät jag mycket mer positiv än vad jag är.. Haha! Oj, vad mycket skolsnack det blev...

Lägger ut en bild på tårtan!! :D Haha, den Björn köpte en dag! Bara för att vi va sugna.. I efterhand bestämde vi att vi firade vår 10 månaders dag (bara några dagar försent..) Samvetet kanske kände att vi va tvugna att ha en ursäkt.. Herregud va tokiga!! ;D Gott var det iaf!


Åkte faktiskt tidigare till skolan i torsdags.. Det var ju Lucia då!! Å va mysigt det är! Man får verkligen julstämning av det där :) Fick även med mig min Björn på detta (eftersom mina kompisar hoppa av en efter en.. Vi hade en mysplan att fira luciamorgon ihop, men när det väl kom till kritan så ville folket hellre sova!! Hmm..) Sötbjörn!! Följde med mig till skolan! Och visst var det mysigare att sitta där med en snygg kille än med några halvsovande tjejer!! Haha!!

Nu är det verkligen snart jul! Bara en vecka kvar till julafton!! :D Myyys!!! När jag slutar skolan på torsdag kommer det bli en massa fikandes fram och tillbaka, sen blir det julfirande med Björns mamma Annica och efter det blir det färd mot Trollhättan den 23e (för oss båda - första julen ihop IHH!) Oj, vad jag längtar!


Nä nu är det nog dags att sätta sig med fysiken.. :( Jaja, that´s life!

Pussar från mig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela