Missofie

Helg!

Publicerad 2007-07-31 00:38:02 i ,

Hej!

Nu är jag tillbaka i Trollhättan igen! Åkte nämligen upp till Karlstad i lördags kväll och var där resten av helgen! Men helgen började ju faktiskt på fredagen. Då träffade jag på Karin på lunchen, när jag skulle ut och strosa bland affärerna på Överby. Vi bestämde oss för utgång på kvällen. Och så blev det.. Först lite mys hemma hos Karin tillsammans med Malin och Skåne-Maria. Sen bar det av mot Nitlotten där jag även träffade på bror och flickvän! =) Senare på kvällen gick vi vidare till Sand!! Där drack jag mig redlös!! Haha, nä inte riktigt, men shit, full var jag!! :D Tjata massa obetydligt, meningslöst, oförståligt, sluddrigt skitsnack med människor.. Sen blev det sömn hos Karin (eftersom nattbussen inte går till Åsaka längre!! HAHAHA!! jag bor i världens ände!!) 


Lördagen började lugnt men slutade lite mer dramatiskt!! Hahah!! För alla som inte känner mig jättebra så kan jag säga att jag är en tidsoptimist, jag är ALLTID sen!! Men grejen var den att jag tyckte att jag hade planerat allt jättebra och tyckte att jag hade massa tid på mig, men det hade jag tydligen inte.. 17:57 gick tåget från Trollhättan, det tåget skulle jag med, och det var sååå himla nära att jag inte kom med det tåget.. Så här var det.. Jag körde rally till stationen, så när jag kom dit hade jag faktiskt ganska god tid på mig.. Jag ställer mig i kön till biljettautomaten för att hämta ut min biljett.. Framför mig står en mongotjej som skulle till Mellerud (jaa, okej, jag tjuvkika!!) och hon stod där och höll på i en evighet kändes det som, valde alternativ som hon inte ens kunde resa på! Jag blir mer och mer stressad!! Då kommer tåget också! Men klockan var 17:50 inne på station så jag tänkte att tåget gör ett kort uppehåll i Trollhättan som det faktiskt gör ibland.. Så när mongotjejen gått så ställer jag mig och trycker in mitt beställningsnummer.. När biljetterna skrivs ut och jag går ut på perrongen ser jag att tåget rullar!!!!!! FAAAAN tänker jag!! Och springer ikapp en dörr och drar i den.. Men jag får inte upp den.. Vid det här laget är jag riktigt stressad och grymt irriterad på Mellerud!! Haha!! Jag rycker och rycker i dörren men inser att den måste vara låst, inte helt ologiskt att dörrarna låser sig när tåget rullar kanske.. Så jag stannar och ger upp och tänker bara Fan, Fan, Fan!! Då börjar tåget sakta in igen.. Lokföraren måste sett att en galen tjej sprang på perrongen!! Hahah!! Snart stannar tåget till och jag springer fram till en dörr och rycker upp den.. Väl på tåget skakade jag rejält och var grymt uppjagad!! Det tog en hel timma för mig att lugna ner mig.. Jag körde dessutom iväg en som jag trodde satt på min plats med (det var alldeles smockat på tåget, så jag ville faktiskt ha min plats!!).. Och han flyttade på sig.. Efter en stund inser jag att det var min plats på hemresan!! Hahaha!! Då skämdes jag!! Men han flytta ju på sig!! :D Hahaha!! Killen jag körde iväg var en riktig afrikan, så han tänkte säkert att jag tyckte att jag var mycket bättre än honom, värsta apartheiden, rika vita flickan ska sitta, han får stå.. Jag är en förtryckare!!! :( :( Jag är ju faktiskt knäpp!! :D Hahaha!!

På lördagen gick jag och Björn till Score! Vi spelade biljard! JAG VANN!! =) Jag är GRYM!!!!!!!!!!!!!!!! Sedan träffa vi några av Björns kompisar där och hann med att gå in på Arena kort innan vi begav oss hem! Första gången jag var på Arena, och jag fick en kompis på toan såklart! Hahah!! Fast jag var nog lite rädd för henne! Hon va lite mysko!! :S Hahaha!!

Idag var jag på Akelius i Karlstad och letade lägenhet.. Men jag fick inte reda på något idag, hon som jobba hade ingen koll!! Typiskt! Jag ville höra att dom hade en lägenhet till mig med en gång, en som är jättefin och stor och som ligger centralt och som är billig!! :D Haha!! Jag håller fortfarande tummarna för att dom ska säga det när jag ringer i veckan och kollar!! :) Hihi! Men fan va kul!! Jag ser fram emot egen lägenhet!! Ååå kul!! :D

Nu ska jag jobba två heldagar, sen ledig tors, fre för att jobba heldagar igen till helgen! =) Så hoppas på bra väder tors och fre!! Eller det kan få va bra väder hela tiden, sol på Augustibuller till min solpojke!! HAHAHAHAHAHAH!! ;)

PUSS Å HEJ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela