Missofie

Lägenhet!!

Publicerad 2007-09-17 15:10:01 i ,

Hej!

Jag sitter i soffan och kollar på Oprah!! Haha, jag är en dagdrivare nästan! :P För det är sådant man gör när man är dagdrivare, man tittar på dåliga program på tv.. Nu tänkte jag skriva att jag inte brukar titta på Oprah för att bevara min heder en liten smula, men sen kom jag på att jag gjort det nu typ varje dag i 3 veckor, så det börjar kanske bli en vana....:S Oj då! Men det är faktiskt skönt att bara sätta på tvn och käka lunch och vila när man kommer hem (dvs lura sig själv, läxorna försvinner inte, dom finns kvar och måste göras lite senare, då man är ännu tröttare..) JAJA, jag kanske är en latmask men jag har iaf aldrig sagt något annat heller!!! :D

Kanske ska berätta om det senaste på lägenhetsfronten.. Nu är jag iofs väldigt trött på det ämnet för det känns som om jag pratar om det hela tiden.. Alla vill veta hur det går för mig och när jag inte har något positivt att berätta känns det bara jätteblä!! Men.. Nu är det faktiskt klart.. Nu har jag fått ett inflyttningsdatum, 1 oktober! Men det är inte någon Akeliuslägenhet, utan en studentlägenhet.. Som jag skrev i förra bloggen så skulle ju Akelius höra av sig och berätta för mig om dom tänkte hjälpa mig med tapeter och så.. Och dom ringde... Men dom tänkte inte hjälpa mig.. Då blev jag jättetrött på dom, tapeter kanske inte är en jättestor grej annars men jag hade verkligen inte trivits i den lägenheten utan nya tapeter, jag hade bara gått å spytt... För det var ungefär den färgen det var på tapeterna där.. UH!! Sen ville ju inte jag stå för den kostnaden själv och dessutom så var den lägenheten inte så där jätteny precis.. Men det som nästan avgjorde att jag istället gick till Stub (studentbostäder) var ju att jag inte orkade med Akelius längre.. Jag tycker att jag har fått sköta allting, dom har inte hjälpt mig något, jag har fått ringa den förra hyresgästen så många gånger när Akelius eg skulle kunna ha gjort det.. Jag kan typ hans nummer i huvudet nu.. är det illa!! Så när jag prata med Akelius sista gången sa jag att jag hade hittat ett bättre och fräschare alternativ..  Det trodde dom ju inte.. Dom hade nog väntat sig att jag skulle ta den ändå, även om jag inte fick som jag ville.. Dom tänkte säkert att dom kunde spara pengar på det sättet, dom trodde nog inte att jag skulle ligga på så mycket som jag gjorde, jag såg väl för liten ut antar jag.. Men i slutändan förlorade dom ju pengar på det.. Dom kommer säkert inte hinna hyra ut denna lägenheten innan 1 oktober (då Claes -förra hyresgästens- kontrakt går ut)... MOAHAHHAHAH, jag skrattar dom rakt upp i ansiktet, AMATÖRER!!!Akelius har jag lagt bakom mig, nu har jag fått en studentlägenhet i stan, som iofs är mycket mindre (typ 20 kvm) och dyrare, men väldigt fräsch och framförallt, jag har knappt behövt göra någonting.. Stub har skött det mesta.. Så den 1 oktober ska jag hämta nycklarna och skriva på kontraktet!!! :D Weeeiiii!! Ska bli jättekul!! Och jag har faktiskt räknat på det, om jag hade tagit den andra lägenheten ändå, så hade det inte blivit billigare.. För här har jag två hyresfria månader och här ingår allt! SKÖNT!!

Annars rullar det på.. Skola, skola, skola ungefär.. Korta dagar men mycket läxor.. Mattetestet är ju på fredag, så jag kommer ju prioritera matte framför andra ämnen denna veckan.. Har även anmält mig till en Kemitenta frampå.. På fredag ska jag nog ut med klassen tror jag.. Käka gratis taccobuffé på Blue Moon!! =) Aldrig fel!

Har även beställt klipptid nästa måndag! Detta är ett måste!! Det är konstigt det där... När man plötsligt kommer på att man måste klippa sig, så blir det sån panik, då går man och stör sig och längtar verkligen till klippningen, när man dagen innan inte ens hade en tanke på att klippa sig..

Väntar även på att studiebidraget ska komma!!!! KOM IGEN!!! ;P Ska faktiskt gå in och kika på banken redan nu, det var faktiskt en av mina kompisar här som hade fått sitt i fredags.. Hoppas!! :)


Kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela