Missofie

My weekend

Publicerad 2008-12-15 12:18:26 i ,

Nu är det riktigt julmysigt i Blomberg/Lindberg lyan.. I helgen har vi verkligen julpysslat! :) Nu väntar vi på julafton! 9 dagar kvar bara! Tokigt! 

I fredags åkte vi ut till mamma och pappa i Åsaka.. Där började vi baka massor med pepparkakor! Sen tog vi med oss en såg och gick ut i skogen (observera pappas skog, vi är hederliga människor!).. Och efter kanske ca 1 timma och lite gny från Björn hittade jag den perfekta granen.. Så den fick Björn såga ner och släpa med sig till bilen! :D Haha, min stora skogshuggare! ♥ Innan vi begav oss hem igen fick vi risgrynsgröt och skinksmörgås av mamma.. Mmm! När vi kom hem pyntade vi granen, kristyrade några pepparkakor och skrev julkort! Herregud, vilken överdos av julighet!! :D

I lördags han jag dock inte med att pyssla så värst mycket.. Jobbade nämligen 6.30-21.30!!!! Jävla lång dag! Men men, mycket pengar blir det!

Igår, söndag, var jag ledig igen! :) Då slappade vi mest på dan.. Sen gick vi iväg och handlade och käkade värsta goda maten! Typ kycklingtaco! Kyckling stekt med tacokrydda som serverades med nachochips, rödlök, tomat, avocado, salsa och ost! Mmm, säger jag bara! Efter det blev det bio.. The Day The Earth Stood Still såg vi! Jättebra va den! :D

Nu ska jag hoppa in i duschen, börjar jobba 14.30..

Föresten så kan jag ju tipsa om Björns dagbok på backpacking.se som vi kommer att skriva i under resan.. http://www.backpacking.se/MemberProfile.asp?username=exz&Submit=S%F6k. Sen får ni klicka in på den översta av resorna för att komma till vår resa! :) Kommer kanske även att skriva här i bloggen under resan.. Vi får se!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-12-16 16:36:19

Ja, eller hur är hon pinsam. Egentligen borde vem som helst kunna tjäna pengar på sin blogg... speciellt du och jag ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-12-16 22:58:33

Haha ja verkligen! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela