Missofie

Trött och stel nolla

Publicerad 2009-08-22 12:54:57 i Skola,

God morgon!
Idag tog jag mig en välförtjänt sovmorgon. Nollningen är väldigt intensiv så man blir väldigt trött och idag har jag ont i hela kroppen (antingen beror det på alla lekar vi tvingas göra eller att jag helt enkelt har blivit en gammal kärring!). På tal om gammal, jag tillhör typ det äldsta i klassen! Ja, iaf nu under nollningen. Men jag blev faktiskt alldeles chockad! Jag trodde att det skulle vara flest 86or och 87or i klassen, men vi är en minoritet. De flesta är 89or eller 90or! Herregud, det märks verkligen att det är lågkonjunktur!

Igår började dagen med lekar och sedan invigning av Amfiteatern. Där samlades alla program med sina nya nollor som alla sjöng och skrek om hur bra deras program var. Efter det blev det brännboll mot de olika programmen. På kvällen grillade vi tillsammans med våra lekledare, straffmästare, sergeanter och generaler. Efter lekar, dans och korv drog jag och några andra tjejer hem till Emma, en annan tjej som ska läsa Bygg- och Fastighetsekonom. Där hängde vi en stund innan vi fortsatte in mot Bulls och Caféet. Kvällen blev ganska lugn och skön och jag somnade som en stock när jag kom hem!

Dessvärre vet man inte riktigt vem man kan lita på! Igår fick vi reda på att en av tjejerna i klassen var en fusknolla. Hon har lurat hela högen att hon också ska börja plugga i år när hon eg går i tvåan. Snacka om att man blev chockad! Häromdagen när jag satt bredvid henne fick vi ett papper som vi skulle fylla i. Man skulle bland annat fylla i namn och adress. Då viskade jag till henne att "Jag vet inte om man vågar fylla i sin adress, jag har hört att ledarna kan komma hem till en mitt i natten och ta med en ut och supa ner en!" och hon svarade "Va?! Är det sant?". Hmm, I was fooled!

Ikväll är det dags för 80-talsgasque och efter det nollepub! Jag får väl se om jag kan hitta några tights, pastelligt smink och någon ful tofs! Å vad snygg jag kommer att vara!






♦ Straffmästare Sto-russ Q-kuss ♦ Sto-russ Q-kuss fina baksida ♦ Vi måste gå hand i hand, kille med kille och tjej med tjej ♦ Tåg ♦ Generaler, sergeanter, lekledare m.fl ♦ Straff, killarna har betett sig "illa" och får därför spela Kate och Leo i Titanic (folket som ligger på marken ska föreställa båten) ♦ Tvåorna skrattar åt oss ♦ Straffmästaren låste fast Elin med handbojor för att hon kom försent. Elin visade sig senare vara fusknolla! ♦ Påväg till Amfi ♦ Amfiinvigning ♦ Sång och skrik på Amfi ♦ Tjejer från klassen ♦ Lekledarna visar oss hur vi ska dansa och sjunga! ♦

 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-22 16:25:23

Ja, du verkar ju inte ha tråkigt iaf;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela