Missofie

Mitt 2009

Publicerad 2009-12-30 23:22:23 i Allmänt babbel,

Här summerar jag mitt 2009 med 30 frågor. Jag ser fram emot 2010 och hoppas att det bli ett år jag sent kommer att glömma.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, säkert en hel del. Det jag först och främst tänker på var att jag backpackade med min underbara pojkvän i Oceanien och Sydostasien i över tre månader. Första gången men förhoppningsvis inte sista!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag är inte typen som brukar ha nyårslöften.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jaaa, Sandra blev mamma till söte Wille 17e juli! ♥
4. Vilka länder besökte du? Jag besökte Australien, Nya Zeeland, Singapore, Malaysia, Thailand (och skåne).
5. Är det något du saknat 2009 som du vill ha 2010? Kanske några miljoner på banken.
6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas? 3/12, då Hasse flög till himlen.
7. Vad var din största framgång år 2009? Att jag hittade en utbildning och bestämde mig för att börja plugga. Jag som varit så förvirrad och nollställd inför yrkesval/utbildningsval i så många år.
8. Största misstaget? Hmm, jag vet inte. Jag ångrar nog inget direkt.
9. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, inget allvarligare än någon förkyldning, vilket jag är väldigt tacksam för.
10. Bästa köpet? Förutom resan, så mineralsminket. 
11. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, hyra, mat.
12. Gjorde nånting dig riktigt glad? Möjligheten att resa och se världen är något jag är otroligt glad för att jag har. Det är ingen självklarhet för väldigt många människor.
13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Oj, jag vet knappt. Jag lyssnar inte speciellt mycket på musik *skäms*. Björn har på musik nästan hela tiden och då lyssnar jag omedvetet på den (jättebra musik, hmm). Men en låt kommer jag på som påminner mig om nollningen och det är Day n’ Nite med Kid Cudi.
14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Oj ska jag jämföra med 21 andra år, det blir tufft. Jag har varit väldigt glad i år för att jag har varit ledig väldigt mycket (hehe). Jag har varit utomlands i totalt fyra månader och var ledig hela sommaren och kunde umgås med familjen och vännerna mycket. Dessutom så började jag plugga vilket jag länge har velat men inte kunnat göra för att jag inte har hittat en utbildning som passat mig tidigare. Det gör mig också glad, men jag har också varit väldigt ledsen i år. Ledsen för att sjukdomar finns som och gör att människor som man tycker mycket om och bryr sig om försvinner.
15. Vad önskar du att du gjort mer? Ibland är det svårt att hinna med allt man vill och tänker att man ska göra. Jag blir ofta disträ när jag har mycket att tänka på och är stressad. Det finns människor man lärt känna genom åren på olika sätt som man tycker mycket om men som man tyvärr lätt förlorar kontakten med. Det är nog inte speciellt konstigt. Man bor inte kvar i samma stad, livet tar olika vändningar och man väljer olika stigar. Även om det är svårt önskar jag att man kunde ändra på det. Livet är ju som det är men ofta önskar jag att man kunde hålla hårdare i de där fina guldkornen till vänner man en gång hittat. Alla mina vänner är guldkorn men två jag inte träffat på länge är mina fina Karlstadtöser Rebecka och Caroline.
16. Vad önskar du att du gjort mindre? Pluggat till Marknadsföringstentan, den var skitlätt! Jag lade alldeles för många timmar på den tentan. Haha! 
17. Hur tillbringade du julen? Jag tillbringade den med en del av Björns släkt i Kivik i Skåne. Jättemysigt var det och härligt att träffas igen.
18. Blev du kär i år? Jag har varit kär sedan december 2006! ♥
19. Favoritprogram på TV? Simon & Thomas alla inredningsprogram. Tycker inte om deras stil men älskar dem som personer!
20. Bästa boken du läste i år? Jag läste väldigt mycket på resan, men nu kommer jag knappt ihåg vad jag läste. Tyskungen av Camilla Läckberg läste jag iaf och den var jättebra och spännande. Älskar deckare!
21. Största musikaliska upptäckten? Men hallå! Jag lyssnar ju knappt på musik, å vad pinsamt!
22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Tårta!
23. Något du önskade dig men inte fick? Tja, en häst kanske. Har börjat sakna de små liven något enormt. Fast det var nog en osagd önskan.
24. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag satt på en buss på väg upp till Bangkok. När vi väl kom fram checkade vi in på D&D på Khao San Road och gick på VIP-bio på kvällen och såg "Night at the Museum 2". 
25. Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre? En hemlig önskan har jag kanske för år 2010.
26. Hur skulle du beskriva din stil 2009? Ganska soft. Legging, converse och oversize tröja.
27. Vad fick dig att må bra? Björn, min familj och mina vänner. ♥
28. Vem saknade du? Min farbror Sven-Åke och Björns pappa Hasse. ♥
29. De bästa nya människorna du träffade? Mina nya vänner i Halmstad.
30. Hur ska du fira ditt nyår? Med några av mina underbara vänner i Trollhättan. God mat och dryck ska förtäras och jag är laddad! Det ska bli skitkul!

PS. Undra vad dessa töser ska hitta på i år. Vem får liksom för sig att börja dansa så där? Herregud! Tss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela