Missofie

Hemma!

Publicerad 2009-12-18 21:07:08 i Resor,

06.00 igår morse öppnade vi dörren till lägenheten här i Halmstad. Resan har varit fantastisk men väldigt omtumlande sinnesmässigt på grund av Hasses bortgång. Vi har på två veckor hunnit besöka Kata och Karon i Phuket, forsrännat, badat i vattenfall och elefanttrekkat i Phang Nga, besökt Ao Nang i Krabi, tagit en dagsutflykt till PhiPhi, longtailluffat i Krabis skärgård bland vackra öar och färgglada fiskar, snorklat, shoppat, ätit gott, skrattat, gråtit, promenerat, druckit goda breezers, solat, badat och mycket mer.

Från en dag till en annan upplevde vi en temperaturdifferens på mellan 40 och 50 grader (chock). Fast det var så jag ville ha det när jag kom hem, snö och kallt. ♥ Idag hade jag en muntlig redovisning i husbyggnad och min sista föreläsning innan lovet. Skolmässigt var december inte en betyngande månad: en redovisning och en föreläsning. Det kan man stå ut med.

Nu har jag precis städat klart lägenheten. Av någon konstig anledning såg det ut som ett bombnedslag här efter vi kommit hem och rivit upp våra väskor. Men nu är allt tvättat, vikt, dammat och dammsugit så nu tar jag helg. Imorgon ska jag dock försöka börja på en komplettering jag drog på mig i organisation (missade visst två obligatoriska redovisningar under resan) men också ge mig ut i julhandeln. Jag har verkligen blivit äldre och klokare, det bevisas inte minst av att jag nu tycker att det är lika kul att ge som att få (haha). Dock skulle det inte skada att vara lite tätare nu i jultider. 

Nu är det dags för kyckling, mango chutney- sås, kroketter (jag älskar kroketter ♥) och fredagsmys! Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2009-12-19 10:55:11

Fantastiskt! Kul att ni är hemma igen o att det trots allt har varit bra! Ser fram emot att träffas på julafton. Kram kram / jossan

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-12-19 21:31:12

Det gör jag med, ska bli kul! :) Kräm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela