Missofie

Slit och skit men snart kommer friheten!

Publicerad 2009-01-14 19:24:00 i ,

Äntligen är jag hemma! Jag har verkligen längtat efter att denna arbetsdagen ska vara över! Att längta är farligt! Längtar man för mycket kan man inte tänka på något annat och plötsligt känns det som om sekundvisaren på klockan börjat ticka bakåt.. Idag har jag trängt undan alla tankar som rör klockan och då har tiden faktiskt gått ganska snabbt! :) Idag var min längsta arbetsdag denna veckan. Imorgon och på fredag jobbar jag bara pluttdagar och sen är jag ledig i helgen! ♥ Åå, det ska bli så skönt! Efter 8 dagar av slit och stress är en ledig helg såå välkommen! :)

Det där med att jobba mycket är rättt jobbigt! Hihi, Sofia the genius.. Jag glömmer bort så mycket och blir jättestressad över det och över allt jag faktiskt kommer ihåg som ska göras men inte hinns med. Det kan inte va hälsosamt att hålla på så här! :P Men den 25e kommer lönen och mina fickpengar inför resan! Det är alldeles galet ju, om 40 dagar åker vi!!!!!!!

I måndags fick jag och Björn besök av Anna och Johannes! Det kändes som om det var evigheter sedan vi såg dom! Det blev god mat, Soptipp aka Dumas Dip (tror jag det hette, ja ni förstår ju varför jag och Björn kallade maten för Soptipp) och film. Alltid lika kul och mysigt att träffas! Får se om vi hinner med att ses någon mer gång innan vi åker iväg.. Jag kollade min kalender förut och den är rätt fullsmockad.. Tänk om 40 dagar, då är min kalender helt blank och vi tar alla dagar som dom kommer!! Ahh, underbart! :D

Om ni är intresserade av lite annan onödig information så är det så att jag har fått skav på hornhinnan av mina linser så jag har gått med glasögon nu i 1,5 vecka.. Väldigt obehagligt men inte alls farligt.. Ska tillbaka till optikern på fredag och då är nog allt normalt igen! Men en geeky glasögonorm det är ja! ;)

Just det, jag har ju även hittat ett par vantar här i lägenheten! Inte är dom mina eller Björns, så vems är dom? Natten till nyårsdagen skedde förlusten skulle jag tro. Är det någon som nu i efterhand har kommit på att ni saknar ett par vantar? Hihi, så här ser dom ut iaf!



Imorn har jag mycket att stå i! Först ska jag jobba, sedan blir det ner till stan för att besöka apoteket, storebror (lämna den försenade födelsedagspresenten), Eidar (skriva andrahandskontrakt för lägenheten med Emelie) och vaccinationscentralen (ajaj, andra twinrixsprutan ska tas!) Phu, det kommer nog gå bra! :)

Nu ska jag iväg och träna bräda! :) Ska bli kul! Inte tränat sedan förra torsdagen så jag har mycket spring i bena! ;) Blir ju ofta så när jag jobbar så konstiga tider och ofta kvällar.. :(

Och btw, inte glömmer ni bort min och Björns hejdåfest? Boka in den 21e februari i kalendern NU!! :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-14 20:07:09

Jag har hört talas om att ni skulle ha något där ja:) Jag bokar in det..:)

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-14 20:08:05

Det var jag som blev anonym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela