Missofie

Tankeställare

Publicerad 2009-07-19 23:48:27 i ,

Idag när jag var och handlade mat använde jag mig av en liten annorlunda teknik för att övertyga mig själv att det var okej att köpa det där onödiga. Jag såg en så himla fin och saftig (och dyr) vattenmelon som ville följa med mig hem. I arbetslösa tider kanske man inte ska köpa dyra, lite onödiga saker men jag tänkte ut något riktigt finurligt som gjorde att den där melonen fick följa med mig hem ändå. Jag började tänka på det jag inte spenderar pengar på. Samtidigt som jag sparar pengar så är jag faktiskt riktigt hälsosam. Såklart syftar jag på cigaretter.

När jag jobbade på Willys så kostade de billigaste cigaretterna 38:- paketet. Jag har ingen aning om hur många cigg snittrökaren röker på en dag, men jag räknade på ett paket. Om jag hade rökt ett paket lågpriscigg per dag i ett år hade jag spenderat 13870:-! Det är ett ganska högt pris för lungcancer tycker jag! Och tänk vad mycket vattenmelon man kan få för det! Hihi!

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2009-07-20 10:01:31

Hihi, jag råkade hamna i din blogg när jag sökte på "bygg och fastighetsekonom i halmstad".. så scrollade jag ner och såg att du ska läsa den i Halmstad? Det ska jag med göra! :) Så då ses vi säkert i höst! Trevlig sommar! //My

Postat av: My

Publicerad 2009-07-20 10:14:07

Hihi, jag råkade hamna i din blogg när jag sökte på "bygg och fastighetsekonom i halmstad".. så scrollade jag ner och såg att du ska läsa den i Halmstad? Det ska jag med göra :) Så då ses vi säkert i höst! Trevlig sommar! //My

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-07-20 11:24:18

Hihi vad roligt! Ha det så bra så länge så ses vi snart! :) /Soffan

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-21 19:48:10

Hihi bra tänkt! Å vet du... Nu kostar de billigaste ciggen 40 spänn! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela