Missofie

Guldkorn

Publicerad 2010-12-08 19:02:03 i Skola,

Just nu är skolan fruktansvärd. Startandet av ett aktiebolag är ingen lek och tar såå mycket tid. Allt på bekostnad av den kurs jag läser parallellt, där jag knappt har hunnit öppna böckerna. Jag är så himla trött och stressad hela tiden. Snart är julen här men tyvärr innebär det ingen julledighet. I början av januari har jag en 15hp-tenta, en jätteinlämning samt en väldigt krävande redovisning. Suck! Som tur är har jag de senaste åren nog ändå lärt mig att lugna ner mig lite, allt löser sig förr eller senare. Man bör göra så mycket man orkar men en omtenta är inte hela världen. Det viktigaste är att man mår bra och att man hinner leva också! :D

Denna vecka har jag två guldkorn att se fram emot. Imorgon har jag bjudit hem 9 tjej- och killkompisar på julbak. Killarna var nog mest sugna på att bygga pepparkakshus (skräll) men det blir nog vanliga pepparkakor, knäck och annat gott också. Åå, vad roligt det ska bli!

söndag är det dags för nästa guldkorn. Då tar jag och B tåget till Köpenhamn för en tvådagars-utflykt. Vi ska bo på fint hotell, promenera på Ströget och gå på julmarknad på Tivoli. ♥ Ska bli suuupermysigt! :D

Jag prioriterar skola, men jag prioriterar att ha roligt också. Det är viktigt för att hålla mig motiverad.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-08 19:08:33

Bra tänkt! En annan person har sagt.. Man ska inte leva för att jobba utan jobba för att leva, så det mottot kör jag efter! ;)



Ha det supermys i Köpenhamn!

Postat av: Jossan

Publicerad 2010-12-08 22:05:14

men guuu va kul! Det kommer ju bli hur mysigt som helst!

Det finns många nackdelar med att ni bor därnere :( men... närheten till Köpenhamn är ju en mycket positiv sak! :)

Vi lovar att vi kommer och hälsar på er snart! SENAST i sommar blir det, annars j-lar oss...

Kram <3

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-08 22:09:27

Åh vad mysigt med Köpenhamn!!

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-12-16 23:21:51

Linda: Jaa, vi är nog av samma mentalitet du och jag! ;)



Jossan: Jaa, det löftet kommer jag att komma ihåg.. ;) Komkom!



Malin: Hihi! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela