Missofie

Arbetsmarknadsdag

Publicerad 2010-02-09 21:03:53 i Skola,

Den 18 februari ska jag delta i bygg- och fastighetsekonomernas årliga arbetsmarknadsdag. Det är en dag som arrangeras av samverkansgruppen för BFE på högskolan. Dagen/kvällen är tänkt som ett forum för att knyta kontakter med framtida arbetsgivare. Vare sig man går i ettan, tvåan, trean eller fyran är man välkommen. Jag går dit i första hand för att lyssna och bli inspirerad. Jag vet ju inte riktigt inom vilket område inom Bygg- och Fastighetsekonomi jag vill jobba än och då är det ju svårt att visa framfötterna. Jag tycker iaf att det är ett väldigt bra initiativ av högskolan och ett bra sätt för oss studenter att få kontakt med företag. Vi har ju ingen praktik och får på så sätt ingen info från näringslivet. Förutom mingel och föreläsning kommer kvällen att bjuda på en tvårätters middag. Företagen som kommer att medverka är Riksbyggen, Halmstad kommun, HusmanHagberg, Svensk Fastighetsförmedling, Skandia Mäklarna och Stena Fastigheter. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela