Missofie

Jobb!

Publicerad 2010-02-01 21:21:12 i Allmänt babbel,

Oj, då hade man jobb helt plötsligt! På söndagkvällen för en vecka sedan såg jag att Forex i Halmstad sökte banksäljare. Tre timmar innan annonsen togs bort såg jag den och skyndade att skicka in mitt CV och personliga brev. Tisdagen efter hörde Forex av sig och ville att jag skulle komma på intervju. I fredags var jag där och allt kändes jättebra! Chefen var jättetrevlig och förstående och sa att hon själv tyckte att skolan var det viktigaste. Idag träffade jag henne igen och fick reda på att jag fick tjänsten! Från början var jag ute efter ett sommarjobb men nu kommer jag även få jobba lite extra vid behov. Extra pengar i kassan är väl aldrig fel? Allt känns jättekul och det känns även som att detta jobb kommer att gynna mig i framtiden. Forex sysslar ju faktiskt inte bara med valutaväxling utan erbjuder flera banktjänster. Imorgon får jag antagligen reda på när min upplärning ska börja.

 

Tänk om jag inte hade sett den där annonsen? Mitt liv såg annorlunda ut för bara någon vecka sedan, då hade jag ingen aning om att jag snart skulle vara anställd på den där banken jag gått förbi flera gånger. Tänk vad mycket tillfälligheter som styr ens liv. Jag hade nog aldrig tänkt på att söka jobb på Forex om jag inte hade sett annonsen. Ett jobb man bara inte tänker på. Det känns som en rolig utmaning som jag ska anta och en erfarenhet jag kommer ha nytta av i framtiden. Jag är laddad!

 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-02-02 09:49:55

Va roligt Sofia! Grattis och bra jobbat!! =)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-02-02 21:32:00

Grattis!!! Om du hittar nån annons om nåt jobb i Karlstad, let me know! ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-02-05 23:50:32

Tack! Och ja, jag ska hålla ögonen öppna Linda! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela