Missofie

Varning

Publicerad 2010-02-23 17:02:47 i Skola,

Varning för ett argt inlägg! Läs inte vidare om ni inte orkar med en arg Sofia.

Min lärare i Affärsredovisning är dum i huvudet!

Vi går fram till hans skrivbord för att vi vill ha hjälp med något som vi tycker är svårt, inte för att vi vill bli dumförklarade, få höra att vi gått igenom detta på den och den föreläsningen eller få spydiga kommentarer från en irriterad lärare som inte kan förstå att allting inte kan vara glasklart! Varför arbetar man som lärare om man inte kan och inte vill lära?

Efter att jag pratat med puckot förstår jag fortfarande ingenting och är istället j*vligt irriterad! Affärsredovisning är som Malin sa "ett helt nytt språk". Det är inget man lär sig över en natt och det kräver verkligen en pedagogisk lärare som lyssnar och förklarar för att sedan tålmodigt lyssna och förklara igen! Det kommer ju knappast som en chock för honom att elever tycker att Affärsredovisning är ett svårt ämne, så varför skippa det grundläggande och föreläsa som om alla hade förkunskaper?

Jag vill aldrig mer bli på så dåligt humör som jag är på just nu. Jag tänker aldrig gå fram och fråga något igen, det ger mig ändå inget. Jag får hellre U på tentan så jag kan byta examinator. Det värsta av allt är att jag har hört att vi ska ha gubben i nästa kurs också!

Jag tror inte en själ missade att jag blev irriterad. Ta till dig, gör om, gör rätt, gubbj*vel!
Hehe!

PS. Nu känns det bättre när jag har fått skriva av mig några fula ord!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-23 17:32:26

En del borde inte vara lärare.... Du fixar det ändå! Puss

Postat av: Malin

Publicerad 2010-02-23 19:03:50

En riktig surgubbe den där Harre!

Postat av: Anna P

Publicerad 2010-02-23 19:08:31

Vi har det likadant i industriell ekonomi och organisation som vi läser nu..

Men u can do it vännen! Alltid skönt att skriva av sig lite ;) Hoppas vi kan ses snart!

Krama

Postat av: Fredrik

Publicerad 2010-02-23 20:23:25

du får göra som jag gjorde med torsten på måg, hahaha...

säg till gubbjäveln att de e hans jobb att få dig att förstå och inte att sitta på sitt feta jävla arsle och vara en jävla översittertyp!

annars kommer fredrik och visar han vart skåpet ska stå;)



Postat av: Sofia

Publicerad 2010-02-23 23:08:33

Jenny: Nej verkligen inte. Härligt när det kommer ut nyexaminerade snälla söta lärare istället! ;) Tack för peppen! ♥



Malin: Ja fy, han är inte min favorit just idag! :P



Anna: Heej vännen, jag visste inte att du läste här! Så du sitter i samma sits? Ush, vi får peppa varandra! Det här måste gå vägen så att vi slipper se dem nåt mer! Hoppas verkligen att vi kan ses snart, need some Anna-time! :D Puss&Kram!



Fredrik: Haha, jaså, det kanske är så man ska göra? Min blick sa nog det mesta men man behöver säkert prata klarspråk med den där gubben, han verkar ju vara lite bakom flötet! :P



Tack för att ni bryr er fina vänner! Ni är bäst! ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela