Missofie

Äntligeeeen!

Publicerad 2012-11-14 21:06:55 i Allmänt babbel,

Sjätte oktober. Ja, jag har inte tränat på någon typ av anläggning sedan dess. Skrev jag att året var 2011? Ush, det är skamligt! Jag som för det mesta har tränat regelbundet har minst sagt kommit av mig lite grann. För ett år sedan gick mitt Friskis & Svettis-kort ut och resten av året samt hela vårterminen var jag djupt nerborrad i skolböckerna. Dessutom var jag fattigare än fattigast och hade inte riktigt råd. Så förutom promenader och någon joggingtur emellanåt blev det inte så mycket mer. Sommartid tränar jag iofs helst ute i naturen och nu i höst har det helt enkelt inte hunnits med. Ja, det kanske inte är så konstigt att tiden sprungit iväg ändå. Men nu är jag riktigt sugen igen och blivit medlem i Friskis på nytt! Det enda jag är lite fundersam över är hur ofta jag kommer orka pallra mig iväg, jag har väl inte riktigt vant mig vid heltidsjobb än och är faktiskt ganska så trött när jag kommer hem på kvällarna. Men ett par gånger i veckan ska jag försöka med, allt är bättre än inget! Hejaheja!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-11-15 09:20:59

Härligt Sofia!
Tänk på att om du känner dig trött på kvällen efter jobbet nu, så beror nog det väldigt mycket på att du just INTE tränar i nuläget. När du kommer igång sen, så kommer du märka att du blir sååååå mycket piggare ju! Och DET är ju bra!! :D
De dagar jag kommer hem vid 17-18.00 tiden och det är helt kolsvart ute o jag är trött, så kan jag säga att det känns minst sagt motigt att gå ut o ta en tim powerwalk i duggregnet! Jag måste ju tack vare Vincent! Men shit va skönt det är efter bara en liten stund! man blir piggare o sover bättre på nätterna och det är så värt helt enkelt! Kör igång nu!!!!! :D

Svar: Tack för peppet Jossan! Nu blev jag ännu mer taggad! Wiiieee! :D
missofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela