Missofie

Tisdag

Publicerad 2012-10-16 20:25:28 i Allmänt babbel, Nyköpingsliv, Resor, Ät- & Drickbart,

Efter helgen i Göteborg är jag hemma i Nyköping igen och har påbörjat en ny arbetsvecka. Den åttonde i räkningen. Jösses vad tiden går. Göteborgsbesöket höll vi förresten på att gå miste om. Efter bara några mil på motorvägen vägrade bilen att samarbeta och det slutade med att vi blev bärgade av Assistancekåren, en upplevelse kan jag lova. Efter en snabb överläggning beslutade vi oss för att ta hyrbil ner till Götet för att inte förlora alltför mycket tid. Sagt och gjort, en liten Skoda fick bli vårt fortsatta färdmedel. Väl i Göteborg njöt vi av hotellets relaxavdelning för att sedan fortsätta kvällen på Draken med Johan Glans. Haha, gud vilken rolig föreställning det var! Varför går man på sånt där så sällan (läs: aldrig)?! Nej, det får bli bättring på den fronten. Kanske nya nyårslöftet?! Efter föreställningen fortsatte vi kvällen på Ölrepubliken, en restaurang/pub/hak som B hade spanat in. Jag åt goda moules marinières och B en saftig burgare. Nice!
 
 
 
 
Men nu är det som sagt vardag och arbete igen. Dessutom har jag idag blivit gräsänka igen. B tog klokt tillfället i akt att dra iväg på semester nu när han ändå är mellan jobb ett tag. Dem flesta av er känner nog till att resor är ett av hans största intressen och att åka iväg själv är inget som bekymrar honom. Självklart hade det varit roligast om jag kunde följa med, men med tanke på mitt nya jobb var det inget alternativ för mig. Men även om jag tycker att B gör helt rätt som utnyttjar ett så passande tillfälle för honom, måste jag ju ändå erkänna att det är lite jobbigt att bli själv här i Nyköping igen. Men som bekant går det inte att vara på två ställen samtidigt och ibland krockar planer, tider, tankar och känslor. Som tur är kommer han snart hem igen, alldeles brun och utvilad (nejdå, jag är inte bitter! ;)). Ha en underbar resa älskling, och var försiktig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela