Missofie

Skönhetsrutin -smink

Publicerad 2013-01-13 00:53:00 i Skönhet,

Hej och välkomna till del två i min skönhetsföljetong, smink. Om man tar det från början så startar jag med min dagkräm från Vichy Normaderm. Efter dagkrämen brukar jag vanligtvis applicera en primer, men sedan min Elf tog slut har jag bara kört på dagkrämen och ska jag vara ärlig så har jag aldrig direkt sett eller känt någon skillnad med eller utan primer. Jag vet inte om det beror på att jag inte kommit över en tillräckligt bra eller om en bra dagkräm gör samma jobb. De primers jag har testat är Elf, Victoria Secret och Bare Minerals. Använder ni primer? Vilken? 
 
Efter att grunden är lagd börjar jag lägga själva maken. Borstarna jag använder kommer från (uppifrån och ned) Bare Minerals, Elf, Bare Minerals, MUS, MUS. Nedan ser ni vilka produkter jag oftast använder till min vardags-make:
 
1. Mascara, Mascara Plus -Infinity Extension nr 1, Nouba, Apoteket.
2. Concealer, Cover All Mix, MUS.
3. Foundation, Medium, Bare Minerals.
4. Warmth, A Little Sun, Bare Minerals.
5. Rouge, Hint, Bare Minerals.
6. Mineral veil, Bare Minerals.
7. Tri Brow Color, MUS.
8. Ögonskugga, Cybershadow -Crow, MUS.
9. Läppstift, Wobble, MUS.
10. Kajal, Frost Grey, H&M.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela