Missofie

Familjen, Target, Boomers, Skrapmat...

Publicerad 2006-10-04 01:56:45 i ,

Tjena!! Sitter a tankte skriva lite efter en dag i solen.. Borjat grunda lite infor Hawaii!! :) Idag e tredje dagen i detta underliga land.. Har kommit fram till att jag inte skulle vilja bo har.. Framfor allt pga maten!! Alltsa den e inte bara valdigt fet hela tiden, utan den e sa himla naringsfattig o framfor allt sa enformig.. Malin berattade idag att barnen ater alltid turkeysandwich till frukost o lunch!! Alltid!! Bla!! Jag har atit det kanske tva ganger o e redan trott pa de!! :) Knappt!! Varfor tycker ja mer att detta e ett konstigt land?? Hmm, allt "God bless America" kanske, all dubbelmoral, all ketchup!! Dessutom alla konstiga trafikregler.. Tex att du far kora mot rott om du ska svanga hoger eller att man maste ha pa lyset pa bilen om man har pa vindrutetorkarna.. Very wierd!! Vad har vi da gjort sen jag kom hit?? Igar foljde jag o malin med mikaela som skulle pierce her bellybutton... De va lite kul faktiskt.. Jag passade pa att kopa ett nytt smycke till mej sjalv!! :) Sen fick vi hamta Morgan pa skolan (dottern i familjen) Frances pa jobbet (mamman) och Chase pa sin skola (sonen).. De va trevligt att fa traffa familjen ocksa!! Levde ju i deras hus i over ett dygn innan ja traffa dom.. Skumt!! Haha!! Efter att vi hade hamtat upp dom sa lagade Malin lite mat, sen korde vi Chase till hans Kumon.. Typ extra matte pa fritiden, typ som en hobby.. :S Jo, a de e en till anledning till att jag inte vill bo har.. Malin berattade att Chase (som e 12 ar) haller pa i skolan som vi gjorde nar vi gick i gymnasiet, med laxor och sa.. Sen har dom ingen fritid.. eller ingen ledig tid hemma iaf.. De e aktiviteter hela tiden!! Antingen e de American football eller soccer eller Kumon.. Inte en dag ledig typ.. Alltid hander nat.. Jo, sa e de ju sa har me, att Malin maste jobba varje dag Chase e ledig.. For han far inte vara hemma sjalv.. De far inga barn under 12 ar vara har.. Maste vara nagon vuxen hemma da.. Barnen far inte heller sitta i bilen sjalva om de e under 12!!! Saa sjukt!! Iaf, va lite roligt att vanta pa Chase utanfor Kumonen... Bara kineser dar typ, o sa Chase da!! Hihi!! E valdigt roligt att titta pa bilar me.. I de har landet e storst bast.. En stor bil = status!! Malin kor en gigantisk SUV, men ibland kommer bilar som man tror skulle kunna kora over oss!! Igar kvall, efter att jag a Malin sag Mean Girls sa akte vi till Target a jag kopte en mascara for typ $5!! Gott!!

Idag har vi varit pa Boomers.. Ett litet nojesfalt kan man saga.. Chase va ju ledig idag, a nanting maste ju handa hela tiden, sa darfor akte vi dit.. Tog typ 45 minuter att aka dit kanske.. Han hade tva till 12 ariga kompisar med sej sa de va verkligen full rulle!! Dar va de olika spel o minature golf, o gokart!! :) Jag a Malin satt dock a tittade pa medan dom sprang runt som galningar!! Va lite svart att fa dem darifran sen.. Men de va fint vader sa man kunde sola lite samtidigt!! :D

Dennis a Frances (foraldrarna) ber Malin att halla koll pa vad Chase ater, sa han inte ska bli en tjockis.. He!!  Men har e ett perfekt exempel pa dubbelmoral.. Idag bestamde dom att Malin skulle kopa McDonaldsmat till frukost och lunch, o sen pizza till middag!! Halla!!! Kanns som om samma mat ats hela tiden.. Bakad potatis, surdegsbrod, kyckling, McDonalds, Diet eller vanlig Coke.. Oj oj!! Ja a Malin at iaf jordgubbar igar!! Hihi!! Gorgott!! De finns ju alltid har!! LYX!!! Jag saknade ju farska jordgubbar innan ja akte, a nu kan ja ata de narsomhelst!! Yes!!!

Hihi, lyssnade pa en cd i bilen pa vagen till o fran Boomers, som Malins syster Sara hade gjort.. Den inneholl bland annat Boten Anna, som Chase kompis Ben tyckte om, och Zlatan Ibrahimovic!! Vi hinner ju me a gora bra reklam for Sverige ocksa!!! :S

Maste saga att aven om jag inte vill bo har, e jag grymt imponerad (och pa nat satt forvanad) av/over  landet!! De e sa grymt stort, a sa maffigt!! San Jose fick jag reda pa igar e en storre stad an San Francisco!! Didn't know!! Men de e liksom roligt pa nat satt att de e sa inskrank a i sin egna lilla varld, att de blir coolt!! Verkligen glad over att jag gjorde denna resan!! A vill inte aka hem an, finns sa otroligt mkt att se.. Landskapet har e tex hapnadsvackande.. Hills allover som ger ett haftigt intryck!!

Maste bara hissa boken "Martina-koden", hihi, manga skratt fran denna!! Las den!!

Na ska nog kolla pa Malin nar hon stryker nu!! Hehehe!!!

God bless Sweden!!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2006-10-04 17:28:46

Det låter som du har en bra resa:) Fortsätt att njut av den:)
pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela