Missofie

Ibland vuxen fast för de mesta ett barn!!

Publicerad 2006-09-01 22:45:04 i ,

Hmm, de va ju så att jag skulle jobba varenda helg fram till att jag åker, sa ja till min chef iaf, men fan de går liksom inte.. de blir nog mer åt de hållet att jag inte kommer å jobba en enda helg fram tills att jag åker... men de e ju de att man vill göra så mycket å lovar så mycket.. å då hinner man inte å jobba... nåt måste man ju prioritera bort.. å nu när man snart inte har fina maxikillen å kolla på längre.. va gör man då där?? har insett att de e kass å få rutiner på saker å ting å att jobba faktiskt e astråkigt!! :( men men, inte långt kvar!! PRICK EN MÅNAD!!!

Har hänt då?? Nja, inte så mkt.. Fick vandringspriset i damgolofen.. Känns mysko.. Varför fick ja de??!! Ja va ju typ inte me nånting.. eller?? jag vet inte.. Lampan va ju iaf görfin!! :D :D

Helgskoj framöver!! Nästa helg åker ja till Halmstad!! yihoo!! Hmm, ja å martina, blir ingen lugn helg skulle ja tro.. Sen, helgen därpå, fredan, till lena i borås å lördan fest i gbg!! Görsköj!!

Har fått ett nytt schema nu.. men bara för två veckor fram.. Ö, hamnat i Barnpassningen en hel del.. Hmm, why?? Men men, jag tycker de e kul.. E väl den som tycker de e roligast av alla barnen å sitta å måla å jag e gärna den som vill bestämma film, å sitta helt tyst me alla å bara lyssna på prinsessorna å prinsarna!! Haha!! Men de e så, jag e ett litet barn.. Kommer ihåg när jag praktiserade på dagis när jag gick i typ 8:an.. Barnen fick tjata på mej att jag skulle lämna pusslet eller teckningen.. dom ville göra nåt annat, mer vuxet.. Hmm, barn alltså!! Där sitter jag iaf i morgon, så om ni känner för å leka kan ni ju ta en sväng till barnpassnigen på Maxi.. ska väl eg va mellan 3 å 8 år för å komma in men ja kan nog göra några undantag.. Bara ni har någon mamma eller pappa me er!! =)

Okej, men jag e faktiskt lite vuxen också.. Har faktiskt kollat på en del debatter osv.. De e ju val snart å de e viktigt å rösta!! Å Jag har faktiskt kommit fram till vad jag ska rösta på!! :P Kanon!!

Idag handlade föresten en transa av mej!! coolt!! Hon va trevlig å rätt snygg faktiskt!! Men blev först lite fundersam när jag hörde rösten, ännu mer fundersam när jag såg varorna.. verktyg.. ännu mer fundersam när jag såg händerna å inte alls fundersam längre när jag såg leget!! Precis efteråt ringde Ellinor mej å frågade typ hur länge jag jobbade eller nåt.. Då kunde jag inte hålla mej utan skrek typ i telefonen "en transa handla precis av mej!!!".. Sen lägger jag märke till kön å alla lite smått arga blickar.. Men vadå?? Jag har inte fördomar eller så.. Jag tyckte hon va snäll de va bara de att jag inte lägger märke till män som har Gina Tricot tröjor på sej så ofta.. (!) Hmm, blev väldigt nervös över att nästa kund kanske va i sällskap med transan... fick aldrig svar på de.. Oops!!! Äh!!

Imorgon ska jag träffa Linus!! Mys!! Han har lite problem med "Sofia" istället e jag "Bissa".. enklare så.. ganska likt me (?!).. Haha!! "Bissa" å "Bissas bil!" tycker han e roligt å säga.. Kan va för att han fick köra min bil en gång.. eller köra å köra... men vadå, jag har faktiskt bra hand om barn!!

Idag handlade min musiklärare från låg å mellanstadiet av mej.. Jag satt där å tänkte 'känn inte igen mej!, känn inte igen mej!' men som sagt, brukar de bli som jag vill??!! "Men va stor du har blivit!! Dej glömmer jag inte!! Sofia!!!" hmm, jo, ja de e ju ja, ja oj då!! åhhh!!! Undra va hon mena med att hon inte glömmer mej... mena hon att hon inte glömmer den gånger hon skällde ut mej å lena framför alla i matsalen å menade att vi manipulerade våra klasskamrater att tycka å tänka som vi gjorde.. de va iaf precis va jag tänkte på när hon sa de.. Hmm, kändes lite smått stelt måste jag säga.. Efter en evighet gick hon iaf från kassan med sitt downs syndrom barn... :S Jaaa.... 

Vesst Vesst.. Ha ha.. Så ligger de till iaf!! Tja så länge!!!

♥∫ofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela