Missofie

Gyckel, nollepub och föreläsning!

Publicerad 2009-08-26 14:29:35 i Skola,

Idag är det segt. Nollepub igårkväll och tidig föreläsning är ingen bra kombo! Snart blir det nog sängen för att försöka ta igen lite förlorad sömn. Gårdagen var iaf väldigt rolig. På morgonen började vi med stadsvandring. Vi blev indelade i lag och fick uppgifter som vi skulle lösa. Uppgifterna kunde t.ex. vara att göra en mänsklig pyramid framför Norre Port, att stå på händer framför stadsbiblioteket och sjunga "10 små indianer" framför statyn på stora torget samtidigt som en i laget måste nudda statyn (statyn står mitt i en fotän). Allt skulle tas kort på så vi kunde bevisa att vi hade klarat alla uppgifter. För att straffmästaren skulle bli nöjd fick vi även gå runt på alla fyra på stora torget och sjunga "Valpen min", ja ni kan ju tänka er att folk stannade och tittade! Efter en snabb lunch träffades vi igen för att träna på vårt gyckel. Klockan 14 gick vi bort till Amfiteatern och alla andra program och sjöng och skrek. Vårt gyckel var nog faktiskt ett av de bättre men eftersom alla hatar bygg är det omöligt att vinna. När man går eller cyklar själv får man nästan gömma sin nolletröja och sin hammare för att inte råka illa ut (haha, nästan iaf!). Bygg med alla våra killar har haft en väldigt kaxig framtoning under hela nollningen. Vi är den största gruppen, vi sjunger högst, vi är de som retas och jäklas mest med de andra programmen och blir därför de mest hatade. Vårt gyckel började med att vi sakta gick ner mot scenen med armarna utsträckta och såg ut som zombies. När alla var nere sattes Michael Jacksons "Thriller" igång och vi gjorde de kända dansstegen. Efter lite dans fram och tillbaks gick några byggare upp bland sittplatserna och bland ekonomerna (som ni minns att vi hatar) och lyfter upp två av dem i luften och tar med sig dem ner på scenen igen. Där putts de fram och tillbaka och blir allmänt mobbade innan vi likt zombies vandrar ut från Amfiteatern igen. De två ekonomerna som bygg kidnappade var i själva verket byggare som hade snott två ekonomtröjor (rosa) natten till igår. Hur de nu fick tag på dem vill jag inte veta, men jag hörde planer på inbrott! Vissa killar tar nollningen så seriöst! Även efter de här 10 dagarna kommer de säkert gå runt och sjunga byggsånger och hata ekonomer! Ja herregud!

På kvällen var det iaf dags för nollepub igen som var riktigt lyckad även denna gång! Helt okej när öl och cider kostar mellan 20 och 25 spänn! Dessvärre fick jag reda på att jag inte kom med på finsittningen. Tidigare under dagen fick man anmäla sitt intresse till finsittningen (som avslutar hela nollningen på lördag) men det var inte säkert att man fick följa med. Tydligen får inte alla plats så därför fick platserna lottas ut. Jaja, det är inte hela världen. Nu sparar jag 300:- och tydligen ska vi som inte kom med dra ihop nåt med tvåorna som kommer bli minst lika kul om inte roligare! 300:- är faktiskt rätt surt att lägga ut på en middag när man är en fattig student så jag är inte jätteledsen!

Idag var jag som sagt på en tidig föreläsning. Själva skolan har inte börjat än utan denna veckan hålls lite frivilliga föreläsningar. Den jag var på idag handlade om rapportskrivning. Jag vet faktiskt inte om jag fick ut sådär jättemycket av den och ett tag trodde jag nästan att jag skulle somna där inne i aulan. Därför tar jag det lite lugnt med nollningen idag och går först till kvällen då vi tydligen ska kolla film och äta mat. Lagom jobbigt!

Nu är det bara 3 dagar kvar på nollningen, sedan skulle man eg behöva vara ledig. Men på måndag drar skolan igång. Om 4 dagar kommer Björn och pappa med flyttlasset! Längtar! Imorn eller på fredag hämtar jag nycklarna! Hoppas nu bara att jag kommer trivas bra här i Halmstad med utbildningen och allt runt omkring!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela