Missofie

Korv

Publicerad 2009-12-19 21:23:04 i Allmänt babbel,

Blev lite hungriga efter julklappshandel på stan idag så därför gick vi fram till en korvmoj. Detta blev en ganska underlig upplevelse. Här följer diskussionen mellan mig och korvmannen.

S: Hej, en kokt korv tack
K: Bara en korv
S: Ja tack
K: Du vill inte ha något bröd?
S: Öö jo gärna ett bröd

Korvmannen grillar brödet något

K: Vill du ha korven i brödet?
S: Öö ja
K: Varsegod (räcker fram en illröd dansk korv till mig)

Inte nog med att det ska vara svårt att beställa en korv, utan när jag väl får korven upptäcker jag att det är en röd dansk jäkla pölse! Sen när har det blivit omöjligt att köpa en hederlig korv i en korvmoj på stan? Haha, herregud!

PS. Halland ligger alldeles för nära Danmark! Fast korven var god ändå. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela