Missofie

HERLIGE KNÆCKBRØD

Publicerad 2011-01-03 00:29:20 i Ät- & Drickbart,

Tack för en underbar helg i Karlstad! ♥ Nu är vi tillbaka i Halmstad igen och 2011 börjar med tentaplugg. Buuu! Motivationen är sämre än någonsin men jag ska iaf försöka.

Dagen startade jag med knäckebrödsbak. Gottgottgott! Här kommer receptet:

1 dl linfrön
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
1 dl havregryn
1 dl pumpakärnor
3 ½ dl mjöl
1 tsk salt
1 dl rapsolja
2 dl vatten

Blanda alla ingredienser och rulla ut hälften av degen mellan två bakplåtspapper. Rulla ut resten av degen mellan två andra bakplåtspapper och lägg upp degarna på var sin plåt. Skär knäckebrödsdegen i bitar innan du sätter in plåtarna i 180° (varmluft) cirka 15-20 minuter.




 

Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2011-01-04 16:43:24

oj det ser gott ut!!!

Postat av: mamma

Publicerad 2011-01-04 21:06:17

Duktigt vi kanske kan få smaka på fredag

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-01-05 10:57:28

Annica, det är supergott och superenkelt! Du måste testa! :D



Mamma: jaaaaa! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela