Missofie

Räkgolf å Åsebro...

Publicerad 2006-08-27 16:48:20 i ,

Okej, jag hade faktiskt sett fram emot en lugn helg!! jag behöver det ibland!! helt slut efter semestern å tyckte att de va ganska skönt å komma tillbaka till jobbet, få lite rutin på saker å ting å framförallt inte festa minst två gånger i veckan!! De tar liksom på en har jag kommit på!! Men brukar de bli som jag har planerat?? Nope!! Efter en skitjobbig dag på jobbet på fredan va jag typ död när ja skulle upp å spela räkgolf på lördan iaf.. Men men, gick ju riktigt bra.. tills 10:an... eller resultatet va väl ingen större katastrof, de värsta va väl att jag blev så jävla sur!! iofs medförde de en birdie på 11:an.. Men de muntrade liksom inte upp mej.. Efter 14:e gick de utför typ.. AHH!!! Jäjä, försökte nu komma på nåt positivt å skriva å förklara att den tävlingsrundan inte va helt bortkastad tid, men kom inte på nåt så.. hmm.. Kom iaf hem, klockan va väl typ 4 5.. då ringer Ellinor (my cute jobbarkompis) som precis har öppnat en cider å bönfaller mig att komma å parta me henne i Mellerud.... MELLERUD!!!!!!!!! ö dum å lättövertalad som ja e gick jag typ efter 4 timmars tjat med på att åka dit.. När ja typ va i Mellerud ringde ja Ellinor å undrade hur länge ja faktiskt skulle åka på den där krokiga vägen.. de va ju bara de att Ellinor svara inte utan de gjorde Lars (Lars?!?!) som skulle förklara för mej.. de va ju de att han förklara typ bilarna som stod parkerade där jag skulle stanna.. jaha, en uppsats om en Ford Galaxy typ.. Men TACK!! A så kom jag dit å såg denna raggarbilen å undrade va fan jag höll på me.. Mamma som körde frågade mej också de typ.. ville inte släppa ur mej ur bilen :S HAHA!! Men hamnade på den förfesten där Fredrik bodde.. (tror ja), va annars väldigt vanligt att heta Lars (?!?!) på detta ställe.. gärna ha en rutig skjorta me.. he!! Där träffade ja ju iaf lovely Ellinor som hade hållt igång i typ 5 timmar när ja kom.. :D :D märktes inte.... hmm!!! Å alla bönner typ.. Skulle nästan direkt cykla till Åsebro när jag kom .. saken va ju den att sofia hade ingen cykel, å kände inte för att bli skjutsad av Ellinor just då.. =) så slutade det inte med att lilla jag satt i den där förb raggarbilen??!!! joho!! satt där å trivdes med killarna.. :) :) Spela kul musik å hade görsköj iaf!! Kom till Åsebro å drack, bugga, tjöta, prata me gamla lärare (!) mm (!)... Väldigt väldigt kul!! har väl en del minnesluckor från kvällen, oops.. Kommer inte ihåg va dansbandet hette som spela ens.. illa sofia!! Sen sen på natten åkte me ivar (va händer me namnen så fort man kommer utanför ett civiliserat samhälle??!!) till erikstad med Ellinor å David, försökte övertala å åka till trollhättan men inte populärt.. Åkte idag hem efter slöande i soffa, skratt åt Ellinors illamående, skratt åt cam b (!!) Blev hemkörd av trevliga golfande grästorpare som va på besök.. Tack tack!! 

Så så har min lugna helg sett ut! BRA!! ;) Har föresten skickat iväg jobbansökningar till fjällen nu.. får se om ja får komma på intervju.. Hope so I think!! Har också hunnit sälja Nappeälsklingen.. Hände i fredags.. Lite lessen i ögat faktiskt, men ja klarar mej.. Nu ska jag fortsätta me att slöa å känna mej allmänt bakis!!!!!! Kram kram!! ♥ 

Kommentarer

Postat av: Ellinor Håkansson

Publicerad 2006-10-12 09:55:03

HEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gud vad jag skratta när jag läste detta!!! Kul att se att du hade kul iallafall!! VAr orolig att du inte hade det!!!!!! HAha Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela