Missofie

Skola!!

Publicerad 2007-08-31 22:42:16 i ,

Jag är studerande!! Haha, coolt ju! ;) Trodde allt att det skulle dröja längre än vad det gjorde tills jag började skolan igen.. Var ju väldigt osäker på om jag verkligen skulle gå året innan jag började, det är ju inte ämnen jag älskar direkt (Kemi A och B, Fysik A och B, Matte D och E, Biologi A och B) Puuuh, men än så länge känns det bra, lite orolig över om jag kommer förstå allt men det märker jag väl.. Just nu går jag iaf Kemi A, Fysik A, Matte D - med rep från B och C. Går i en ganska bra klass tror jag.. 23 stycken tror jag vi är.. Dom jag umgås mest med är en som heter Klara och Caroline, dom kommer från Arvika.. :) Är nog ungefär hälften killar och hälften tjejer och vi är i typ samma åldrar.. Den äldsta tror jag är född 80 och den yngsta 88. Wiihoo, jag är inte yngst! =) Det brukar jag ha en tendens att vara.. Hihi! Har träffat på lite Trollhättebor också.. Första dagen sprang jag på Patrik och Tobias som gick i min klass på Gymnasiet, och dom berättade att även Mikael och Johanna från vår gamla klass skulle plugga här.. Caroline från samma klass har ju redan gått ett år.. SP3c going to Karlstad!! :D Partik och Tobias skulle iaf läsa till Lärare.. Har också hunnit att träffa på Svante Örtendahl, han skulle också bli Lärare, historia tror jag! Har även sett några andra, från 9d, Lyrfågelskolan, hahha, på den gamla goda tiden!!  ;) Universitetet är iaf jättefint och det känns faktiskt skitbra att vara här i Karlstad.. Förutom allt tjafs om min lägenhet.. Alltså jag hänger knappt med i svängarna nu, så det är inte konstigt om ni känner er alldeles vilsna.. Grejen var ju den att jag ville ha bytt ut vitvarorna i den.. Dom som fanns där var över 20 ÅR!!!! Sjukt, drar ju grymt mycket ström!! Dom ville inte jag ha.. Och först fick jag höra att det var självklart att dom skulle bytas, sen har det gått fram och tillbaka från det ungefär 3 gånger, så nu verkar det inte som det kommer att hända.. Å jag är så trött, så trött på att ringa till Akelius hundra gånger i veckan, så trött på att inte bli tagen på allvar bara för man låter som en liten tjej.. Så trött på att bli mottagen på en mindre trevligt sätt.. Bara så trött, så nu känner jag mig inte alls lika säker på vad jag vill.. Jag blir ju sån, om jag vill nåt men ingen lyssnar på mig och ingen tar mig på allvar, då ändrar jag uppfattning direkt.. Såg att dom hade ringt mig idag när jag satt i skolan.. Sen när jag hade möjlighet att ringa upp var ju givetvis telefontiden över.. ÅÅÅ!! Jävla skit Akelius, segare än segast!!! Ja, så ligger det till.. Jag vet inte vad jag vill än en gång.. Men jag behöver iaf en egen vrå där jag kan plugga, det måste jag faktiskt ha!!

Denna helgen måste jag plugga Matte, Fysik och Kemi.. I Matten ska jag räkna massa sidor med massa tal, i Kemin ska jag läsa 3 kapitel, ett häfte och skriva lite, i Fysiken har jag inte ens vågat kolla vad jag ska göra!!!! Haha!!

Men i helgen ska jag också träffa Sandra och Fredrik, dom goa göteborgarna!! ;) köpa gem (:P) och antagligen gå ut på Nöjes!! :D

Ush, jag ser hur Kemiboken ligger där och tittar på mig!! :( Jag har förövrigt köpt 3 böcker då, som jag fick betala över 1300 kr för!!!!!!!!!!!!!! Det är sjukt!! Jag har även köpt busskort, det var typ första gången i mitt liv!! Haha, jag är van att bo på landet och dessutom få gratis skolkort!! Typiskt....

Väntar nu på att Björn ska komma hem.. Han jobbar nämligen.. Han började klockan 6 imorses och jobbade till 15.. Sen var han ledig till 18 för att sen cykla tillbaka till jobbet igen.. Dom ska tydligen inventera hela butiken och dom vet inte när dom ska sluta ikväll!! Jaha, det va ju kul!!! :P

Yihoo, slippa gå upp tidigt på 2 dagar, skönt!! Min kropp är inte van vid tidiga mornar.. Jag har känt mig alldeles konstig denna veckan.. :) Hahah!

Nope, nu ska jag försöka göra lite nytta.. Jag har iaf diskat idag.. Börjar bli vuxen? Hi!!



Puss och Kram!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela