Missofie

Vänner och Ledighet <3

Publicerad 2008-07-10 13:37:12 i ,

Åå vad skönt det är att ha jobb men ändå va ledig!! När man är arbetslös har man typ panik och klättrar på väggarna för att man inte har något att göra, men så fort man får jobb och får lediga dagar är det det bästa som finns! Hihi! Den här veckan kommer jag jobba 2 dagar! Herregud! Jag har typ sommarlov fortfarande.. Men för mig gör det faktiskt inte så mycket.. Ju mindre jag jobbar ju mindre otrevlig kan en viss arbetskamrat vara.. Fast det är klart, pengar är ju nödvändigt ont.. Och den som är mest orolig för att jag inte har pengar är Björn.. Eller han är orolig för att jag inte kommer ha tjänat ihop tilräckligt mycket pengar tills i vår när vi tänkte resa, så vi kommer att får skjuta upp våran dröm.. Men äsh, jag är inte direkt orolig än, vill jag nåt väldigt mycket så kan tilloch med jag snåla och spara! :) Och dessutom kommer jag få mer tider framöver, det är jag säker på.. (Frågan är ju fortfarande hur länge jag kommer vara på MAX?!)

I måndags köpte jag det där fina vinstället på Indiska! :) Jag köpte även lite nytt roligt smink från Kicks.. Hade fortfarande kvar pengar på ett presentkort jag fick av Björn där så jag handlade med mig ett nytt solpuder, rouge och ögonskuggor hem.. Kul!

I tisdags så hade vi finbesök av Anna och Johannes som jag och Björn jobbade med i Branäs.. Först kom dom till Trollhättan på dan och vi fikade och åt mat och sånt.. Sen på eftermiddagen åkte vi till Lödöse via systemet för att sedan fortsätta mot Göteborg.. Där blev det grillning hos en av Johannes kompisar i Haga.. Väldigt mysigt, trevligt och gott och framförallt jag och Anna skrattade jättemycket! ;) Efter vin och cider blev det snabbhäng på Chez Amis för att sedan springa till bussen.. :) Haha! Mycket trevlig dag hade vi!


Grillning, Jag och Anna på g, Björn och jag kära!

Igår var det mest för att återhämta sig efter tisdagen! :) Sen på kvällen kom Lena hit och hämtade upp mig för att hänga med några pals på Gässholmen (som jag så fint döpte den till).. Mycket trevligt men jag var ganska trött så vid 10- tiden drog jag mig hemåt för att se nya Irene Huss med Björn.. Tycker faktiskt om dom där filmerna!! :) Lena var vår trofasta nattgäst! :)

Idag ska jag ta en promenad ner till stan för att kolla om jag kan hitta några nya byxor.. Ett par jag brukar använda blev helt upfuckade i tvätten sist.. Hmm.. Jag funderar även på att hälsa på Björn på jobbet och handla med mig några flaskor vin så jag kan fylla upp det fina vinstället! :P Hihi!! Låter det som om mitt sparande kommer gå bra?? Haha! Närå.. Kanske även blir brödbak idag om jag orkar.. Jobb på MAX blir det iaf imorn och på söndag.. På lördag har jag lovat att hjälpa mamma att jobba som funktionär på en golftävling i Grästorp..

Ha en bra dag! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela