Missofie

Hämnden är ljuv

Publicerad 2008-10-08 21:15:55 i ,

Jo för visst blev det så att jag stannade hemma från jobbet.. Fast hämnd och hämnd? Jag ville ju faktiskt jobba! :P Så hur jag än vrider och vänder på det är det bara jag som förlorar på mitt lilla elände.. Kan ni tänka er det, att man faktiskt vill jobba? Igårkväll var jag och handlade på Willys och kom på mig själv med att gå runt och le där i butiken.. Jag hejade på alla arbetskamrater och stannade och pratade med flera.. Jag trivs så bra där! Hur ofta trivs man på sitt jobb? Eller är det bara jag som har dåliga erfarenheter? Willys och Branäs is the shit, de är arbetsplatserna jag har haft där jag verkligen har trivts! :)

Vad har hänt idag då? Dagen har faktiskt varit ganska händelserik för en sjuk Sofia.. Jag och Björn har faktiskt lagat pannbiff, brunsås och potatismos! :) Görduktiga! Vi har även tvättat och jag har provat på olika metoder för att bota en förkyldning.. Metoderna jag hunnit med idag är:
1. Käka Strepsils för min ömmande hals. Har även testat på att somna med en i munnen, det va läskigt!
2. Dricka grönt vaniljte med färsk hackad ingefära i (husmorliga jag).
3. Frossa i Buffalo Bill (glass). Kanske inte världens nyttigaste metod, men jag sken iaf upp för stunden!

Nu återstår bara att se om mina metoder för att bota denna usla förkyldning är bra.. :)

Min pyssliga sida kom plötsligt fram när jag insåg att jag skulle vara instängd i lägenheten hela dan (praktiskt taget).. Hihi, ganska mysigt att pyssla faktiskt! Var det enda jag gjorde när jag var en liten skit! :) Björn tyckte iaf att jag var söt!♥
Här ser ni resultatet av dagens pysslande:



"KÖK"design © Sofia Lindberg
(haha!)

Kommentarer

Postat av: Emil

Publicerad 2008-10-09 15:15:00

haha, glr snyff pysseldesign. Bra att göra det övertydligt så Björn vet i vilken rum han är i när han är ensam hemma så han slipper fråga dig i vilekt rum han är i. Krya på dig ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-10-09 21:56:02

Haha!! Ibland måste man vara övertydlig när det gäller killar ;)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-10-09 22:30:42

Så du är sjuk du:( Jag mår inte heller helt 100. Haft huvudvärk i flera dagar nu. Så känns som jag får ta det lite lugnt nu, kan ju bryta ut nått. Suck. KRYA PÅ DIG :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela