Missofie

Hurts, oh it hurts..

Publicerad 2008-10-08 08:19:17 i ,

..really hurts, in the middle of the night, in the light of the day.. Jag har drabbats av den värsta av åkommor man kan ha (förutom magsjuka) inom ramen "vardagliga små svensson sjukdomar, som man gnäller jättemycket över".. Jag har ont i halsen!! Why God, why? Ush!

När man har ont i halsen:
  • Gör det väldigt väldigt ont när man sväljer
  • Ökar salivproduktionen = man sväljer hela tiden!!
  • Försöker man tänka på något annat än att svälja vilket resulterar i att man sväljer ändå något mer
  • Kan man inte sova för att man helt plötsligt ska svälja när man sover, något som man i vanliga fall aldrig gör
  • Leder för lite sömn och självömka till dåligt psyke hos Sofia som blir lättirriterad
För en och en halv timma sedan ringde jobbet och väckte mig.. Någon hade blivit sjuk i förbutiken så dom undrade ifall jag kunde jobba från 9 till 16.30 där idag.. Men efter min natt av sömnlöshet och tanken på hur jag mådde igårkväll behöll jag min vanliga tid (16-20.45) och förberedde dom på att det kanske är jag som ringer och sjukanmäler mig om en stund.. Lite lagom payback.. Väcker mig som äntligen somnat vs. hota med att ringa och sjukanmäla mig senare.. Mohahaha! Vilken makt jag känner att jag har.. Halsontet plockar tydligen fram en ond sida av mig!! Vilket hot! ;)

Nä nu funderar jag på att titta på någon Disneyfilm, som man gjorde när man var sjuk när man var liten.. Högst osäker på om jag och Björn har någon Disneyfilm bara.. :P Krya på mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela