Missofie

Vad ska det bli av mig?!

Publicerad 2009-01-19 13:51:51 i ,

Jag blir så trött.. Under större delen av mitt liv har jag funderat över vad jag vill bli när jag blir stor men har aldrig kommit fram till något.. För kanske 1,5 år sedan kom jag faktiskt fram till att jag ville bli fastighetsmäklare.. Yes, ÄNTLIGEN! Ingen mer ångest och oro över min framtid. Men hur ser det egentligen ut på arbetsmarknaden för en fastighetsmäklare? Jaha, inte alls så bra, dessutom är lönen provosionsbaserad eller bygger helt på provosion.. Då måste man ju verkligen få jobba om man ska kunna överleva.. Nja, det där kändes lite för osäkert för min smak.. Men hur kan jag jobba med liknande arbetsuppgifter, fast ha en annan titel och inte behöva vara orolig över arbetsmarkanden? Jo, jag pluggar till lantmätare.. Många liknande kurser och man borde väl jobba med typ samma saker? ;P Njaa, efter lite snack med Högskolan Västs syo så förstod jag att en lantmätare arbetar oftast med helt andra saker. När jag beskrev för syon vad jag tyckte va roligt så fanns det bara en utbildning för mig, fastighetsmäklare.. Ååå!! Jaja, men jag kanske borde tänka om helt då.. Pappa har alltid tyckt att jag ska läsa till någon slags ingenjör.. Ingenjörer är det brist på och dessutom brukar dom tjäna ganska bra..  Jag tar upp katalogen med utbildningar och kollar på ingenjörssidorna.. Nämen, fastighetsingenjör! Bara roliga kurser, ser bra ut på arbetsmarknaden, jag har användning för mitt basår, ligger i Halmstad (=nära hem) och allt är frid och fröjd.. Nähä, utbildningen togs bort nu i våras pga för få sökande.. Suck! Tillbaka på ruta ett! :(

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-19 17:53:25

aj fan du sofia, inte alls kul...

är i samma buss som du, kommer ingen vart med mina funderingar, kan ju inte ränna runt på linan halva livet:S uuuusch, redan tröttnat.. ska vi sattsa på golfproffs? dem tjänar helt okej + att björn kan ju vara caddy;) har hört att han e bra på det

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-01-20 13:34:14

Haha, golfproffs alltså? Mm, kanske är en mindre utmaning än att försöka klura ut vad man ska läsa.. Får nog bli så! ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-23 12:53:00

Finns inte den utbildningen någon annanstans då?!

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-01-25 16:37:06

Haha, nä det är det som är så typsikt!! Den fanns bara där! Det var bara den!! Åå, känns som om detta är en sån där sak som bara händer mig! Blir tokig!! :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela