Missofie

Alternativ golf!

Publicerad 2009-07-22 20:03:52 i ,

Igårkväll blev det slag i saken! Efter år av "snack och lite verkstad" fick vi plötsligt tummen ur! Vi spexade till en traditionell golfrunda helt enkelt. Reglerna var faktiskt ganska enkla, den som spelar dåligt straffas (med alkohol!). Det fanns två basregler:
1. Treputtar man (alltså om man puttar tre eller fler gånger på en och samma green) får man en straffshot.
2. Den som spelar sämst på hålet måste dricka en straffshot.
Utöver dessa två regler fanns det olika regler för olika hål. Ibland var man tvungen att träffa fairway, ibland var man tvungen att göra par på hålet eller slå den längsta driven för att slippa en straffshot.

För mig började det ganska bra. Jag behövde bara dricka en shot på de två första hålen, till skillnad från t.ex. Jonas som fick dricka fyra! Men efter ett antal hål och ett antal shots blev det svårare att koncentrera sig och betydligt svårare att undvika shots. På hål 5 fick jag dricka 4 shots! Haha!

Riktigt kul hade vi iaf, även om vi bara han spela 10 hål innan det blev mörkt. Men det kanske var tur det?! Hihi! Här kommer lite bilder från gårdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela