Missofie

Sofia ♥ Golf

Publicerad 2009-07-16 17:56:09 i ,

Efter några års uppehåll här och var har jag blivit helt golftokig igen! Det är ju så roligt! Förr var jag med i elitlaget i min hemmaklubb men hoppade av eftersom jag tappade intresset och kände att jag inte ville spela på en så seriös nivå. Då tränade jag jätteofta och fick gratis lektioner av pron (klubbens tränare). Då spelade jag seriespel (tävlingar) med människor från hela Sverige som jag aldrig hade träffat förut. Nu spelar jag bara med mamma och pappa och mina kompisar. Det är nu jag tycker att det är som roligast. Vissa saker ska man inte ta för seriöst, vissa saker är bättre om man håller på en mer okomplicerad, lättsam och rolig nivå.

Denna vecka har jag faktiskt varit med i två stycken golftävlingar på hemmaklubben. Inga singeltävlingar, utan tävlingar där man spelar två och två. I tisdags spelade jag med pappa och idag spelade jag med mamma. På båda tävlingarna har jag spelat riktigt bra! Jag är jätteförvånad att jag kan hålla samma nivå som jag faktiskt hade när jag tränade och tävlade som mest, när jag var aktiv i elitlaget!

Jag började spela golf när jag var 7-8 år. Jag köpte mina första riktiga golfklubbor för ett stipendie jag fick när jag gick ur trean på lågstadiet. Nu har jag 7,7 i handicap och tycker golf är roligare än någonsin!

Bild från ett av seriespelen med elitlaget 2005. Jag längst ut till vänster.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-16 20:54:20

Ibland kan jag önska att jag med kunde spela golf! Verkar så gött att bara bege sig ut på banan en dag:)

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-07-16 21:54:32

Du får följa med nångång vettja! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela