Missofie

Städchock

Publicerad 2009-07-02 22:39:13 i ,

När vi kom hem från kusten idag fick jag nog. Jag tycker bara att det är så fruktansvärt deprimerande att inte kunna se det fina vädret från lägenheten. Visst, vi har fönster, men man ser ju för fasiken inte ut genom dem! Tänk er de smutsigaste, äckligaste fönstrena ni någonsin sett, vi har dem! Grejen är den att under det här året som vi har bott i lägenheten har vi inte gjort rent dem en enda gång, och kvinnan som bodde här innan oss var uppenbarligen inte så noga med flyttstädningen för fönstrena var riktigt skitiga redan när vi flyttade in. Alltså har ingen rört dem på säkert flera år! Och jag skojar inte! Fönstrena såg faktiskt alldeles sandiga ut! Jag funderade på om det kanske hamnade där efter de där stormbyarna som drog in över Sverige som förde med sig sand från Sahara, någon gång på 90-talet ! Haha, kanske inte, men ni fattar grejen, det var riktigt illa! Så nu, när det är cirka 2 månader kvar tills vi ska flytta, tyckte jag att det var på tiden att man ska se hur det ser ut här utanför! Jag har faktiskt redan lovat mig själv att bli bättre på att putsa mina fönster i Halmstad, det ser ju så mycket trevligare ut. Men allvarligt talat, hur lätt är det? Jag fick ju förtusan balansera på fönsterbrädan och hålla tungan rätt i mun för att kunna göra rent på utsidan (vem kom på idén att öppna fönster utåt?!).

Ni som känner mig väl vet att jag inte är världens städfantast. Det är väl därför det har tagit mig ett år att putsa några fönster. Björn blev helt chockad av mitt initiativtagande så han sprang och hämtade kameran och började ta kort på mig och frågade om han skulle ringa någon! Haha! Jaja, tro inte att jag är ett "Rent Hus"-freak nu, men vem tycker egentligen att det är kul att städa?

PS. Jag gjorde tillochmed rent mellan fönstrena! Så, nu har jag skrivit det med. Jag är jäkligt stolt helt enkelt och ville bara passa på att skryta lite! Hihi!

Just det här fönstret gick att öppna inåt men tro inte att det gick på de andra! Grr!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-03 10:05:18

Hihi, duktig du är då! Hm jag funderar på lite olika faktiskt. Men funderar på att gå en kort utbildning i ansiktsterapeut och make-up, sen ska jag köpa mig en systemkamera och kanske gå en fotoutbildning/kurs! ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-07-03 16:37:34

Oj, det låter ju jättekul! Vart kan du läsa de utbildningarna då? :)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-05 20:40:09

Hudterapeut och make-up grejen är på distans, man är kanske där (Östersund) i en vecka för just de två grejerna. Sen är man ute på praktik och läser hemma. Fotoutbildningen jag har kollat på ligger på Gotland. Finns även en intensiv kurs i Sthlm, fyra veckor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela