Missofie

Roadtrip

Publicerad 2009-06-23 22:53:48 i ,

Idag har jag och Björn haft en riktig sommar-utflykts-dag! Vi har gjort en roadtrip till Halmstad! Åå jag älskar alla utflykter som hör sommaren till.

Vi gav oss av hyfsat tidigt från Trollhättan imorse och började vår bilfärd ner mot Halmstad. Efter lite snurr i Göteborg (jäkla skitvägbygge!) och några timmar senare var vi i Halmstad och parkerade vid högskolan (där jag förhoppningsvis pluggar om några månader!). I närheten låg nämligen den lägenhet som vi blivit erbjudna. Efter en kort promenad hittade vi det rosa/röda huset där lägenheten låg och in gick vi till en trevlig Halmstadtjej (som snackade skånska! Halmstad ligger ju förtusan nästan i Skåne!). Lägenheten var iaf jättefin och över våra förväntningar. Den låg på första våningen men har ändå en balkong (♥) och var väldigt fräsch med neutrala färger i alla rum så man kan piffa hur man vill! Både köket och toan var väldigt fräscha vilket jag tycker är väldigt viktigt. Åå det kommer bli så bra!

Vårt nya hem!

Efter besöket i vår nya lägenhet åkte vi ner till stan där jag köpte en svart minikjol, en bikiniunderdel och en mascara. Jag har varit på jakt efter alltihop men allt har varit slut i Trollhättan så jag var riktigt nöjd efter att jag hittat det! Detta bekräftade det jag redan hade på känn, Halmstad, en underbar stad!

När vi hade shoppat färdigt i Halmstad styrde vi kosan mot Ullared (där Björn aldrig hade varit förut)! Efter shopping av smått och gott bar det av hemåt Trollhättan igen. Och vet ni, min pojkvän uppskattar Ullared, vilket jäkla kap! Hihi! Shit vilken kul dag vi har haft!

Nu sitter jag däremot här och dricker en Cid Summer Breeze (goood!) och njuter av det sista av min underbara lediga dag! Hihi, just det, så här skönt har jag det varje dag! Imorn blir det nog att åka och sola (och bada?!) någonstans med Jenny och Karin! Mys!
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-24 19:16:28

Haha ja, det blev ju att bada, även för min del. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela