Missofie

i.d. recension

Publicerad 2009-11-06 23:13:21 i Shopping,

För ett tag sen köpte jag ett startkit i.d. bare minerals. Tänkte att en Sofiarecension kunde sitta på sin plats då jag tror att det är många som är ganska nyfikna på produkterna. Dessutom får inte jag betalt för mina ord (tro det eller ej?!) vilket kanske känns mer trovärdigt. Haha, jag vet inte.

I startkitet ingick iaf:
två foundations
ett mineral veil
ett solpuder/ögonskugga
en primer
en flawles-face-borste
en kabukkuborste 
en concealerborste

Dessutom följde en DVD-skiva med där man fick se hur man skulle lägga på sminket och tips på vad man ska tänka på. På DVD:n poängterar makeup artisten hur lite smink som behövs och hur drygt sminket är. Efter att jag tittat på DVDn och sminkat mig med mineralsminket första gången var jag ganska besviken. Jag gjorde precis som makeup artisten hade sagt på DVDn och förväntade mig mer av ett så dyrt smink.

Som i mycket reklam ska allt förskönas och vackra modeller används. Kanske krävs en liten mängd foundation för en modell med babyhy, men för en vanlig dödlig människa krävs lite mer. För det var just detta jag var besviken över. Jag lade på sminket precis som jag såg att man skulle göra på DVDn och det täckte inte, man såg knappt någon skillnad på en sminkad/osminkad Sofia.

Andra gången jag sminkade mig utgick jag från mig själv och hur jag tycker att en foundation ska täcka. Detta innebär ju såklart att sminket inte blir lika drygt. Men är man chockad? Vilken är nyheten? När jag diskar använder jag inte en droppe Yes heller.

Så efter denna insikt, och när jag nu vant mig med sminket trivs jag väldigt bra. Det känns väldigt naturligt att ha det på sig, man känner sig inte sminkad helt enkelt. Min hy trivs väldigt mycket bättre med detta smink än med andra vax- och fettbaserade smink. Mineral veilet är dessutom en räddare i nöden. Får man glansiga partier under dagen är det bara att svepa över mineral veil med flawles-face-borsten och helt plötligt är man matt och ser helt nysminkad ut. Man behöver alltså inte kladda på mer och mer smink. Underbart!

Sminket är ju ganska dyrt, men sedan jag köpte sminket har jag fått erbjudanden på i.d. produkter från stället jag handlade ifrån. Och även om jag använder lite mer foundation än babyhymodellerna så är sminket fortfarande drygt. Hmm, ja detta kan nog bli något jag fortsätter med.

Kommentarer

Postat av: Eleni

Publicerad 2009-11-11 11:27:14

Hej! Var köpte du startpaketet och vad kosta det? :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-11-11 15:07:08

Hej! :) Jag köpte startpaketet från denna sida:



http://www.makeupdesignbysara.se/default.asp



Det kostade 949:- och då ingår frakten ( priset gäller november ut). Värdet är 2200:-.



Funderar du på att köpa? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela