Missofie

Klippt

Publicerad 2009-10-23 22:06:13 i Allmänt babbel,

Idag har jag blivit klippt. Skönt! Topparna var så jäkla slitna. Lite slingor kanske inte skulle sitta helt fel men jag väntar nog ett tag. Om 39 dagar åker vi ju till Thailand (shit, det är ju snart ju!) och då kommer nog håret blekas en del. Idag var jag på Björns Salong här i Halmstad. Jäkla söt kille som jobbade där!

På tal om klippning så har jag blivit erkänd som naturbegåvning inom ämnet. Jajjemän, en gammal kund till mig (jaja, min bror) som var och klippte sig för någon vecka sedan fick frågan vart han hade klippt sig tidigare då frisören inte kände igen honom. Mattias svarade att hans syster brukar klippa honom. Frisören undrade såklart vad min salong hette. När Mattias förklarade att jag inte var frisör berömde frisören min klippning och sa att jag var en naturbegåvning. Haha. Kanske var det så att han inte vågade säga något annat? Nja, någon frisör siktar jag nog inte på att bli, kanske i ett annat liv. Men gud vad praktiskt det hade varit om någon vän eller släkting var frisör. Vill man inte vara au naturale (läs råttfärgad) så kostar det ju skjortan. Jag får nog skriva upp det på min att-göra-post-it: skaffa en frisörvän.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-24 16:14:54

Hehe fler som är råttfärgade...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela