Missofie

Skolstart

Publicerad 2009-09-01 18:32:50 i Skola,

Ångest! Jag har precis kommit hem från första föreläsningen i Marknadsföring. Vi är tre klasser som läser Marknadsföring tillsammans så i "klassrummet" eller aulan som vi sitter i är vi 200 personer. Föreläsningen vi hade idag pågick i 4 timmar! 4 TIMMAR, det är galet långt! Fast tro det eller ej men tiden gick faktiskt ganska snabbt. Det som är ångestframkallande är mina anteckningar! Jag har nog aldrig känt mig så stressad under en föreläsning. Läraren hade gjort en powerpointpresentation med massa viktig info som man gärna ville skriva av, men han var väldigt snabb med att byta slide. Man han skriva ungefär hälften = helt knäppa anteckningar. Sedan förklarade han att han kommer lägga ut alla presentationer på högskolans hemsida så man kan skriva ut dem, men vem tusan kan skriva ut typ 60 sidor från VARJE föreläsning. Kurslitteraturen till marknadsföringen är en bok på sisådär 1200 sidor. På engelska! Om jag hade köpt boken nu hade jag ändå inte hunnit plöja igenom den innan tentan. Så min taktik är nog att skriva ut en svensk sammanfattning från nätet och hoppas på att jag klarar mig på den. Gör jag inte det får jag väl skriva en omtenta då. Tvåorna och treorna på bygg- och fastighetsekonomprogrammet har sagt att de aldrig öppnade sin marknadsföringsbok så det känns ju väldigt ovärt att lägga 500 spänn på den. Äsh, jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag avvaktar nog lite iaf.

Men jag har faktiskt köpt två andra böcker idag, kurslitteraturen i Husbyggnad 1. "Praktisk husbyggnadsteknik" och "Byggprocessen" hette de (haha). Även denna kursen startade idag med en föreläsning som kändes mycket roligare!


Annars har vi kommit iordning lite i den nya lägenheten. Känns skönt! Alla stora möbler står där de ska, alla kartonger är borta och vi har mest småplock kvar (ganska mycket sådant men ändå). Jag tror nog vi kommer trivas väldigt bra här. Hihi, kul!

Tänkte ladda upp de sista bilderna från nollningen också! Varsågoda!








♦ Bygg byggde ett torn som skulle resas ♦ Här syns även vår lådbil och flotte ♦ Byggs lådbil ♦ Folk beundrar vårt torn som restes i Picassoparken ♦ Överstaben i tornet ♦ Alexander blev vald till Byggare Bob ♦ Kortege genom stan ♦ IVPnollor ♦ Lärarnollor ♦ Jerry, Perry och Generalen ♦ Snart dax för flottrace på ån Nissan som går genom stan ♦ Flottor ♦ Mycket folk samlades på bron för att titta på knäppa nollor ♦ Vissa badade ♦ Vissa paddlade ♦ Vissa sjönk ♦ Vår stab visar sitt rätta jag ♦ Staben ♦ "Fulsittning" ♦ Kajsa och Linda ♦ Jolin, jag och Emma ♦ Anton rockar på kåren! ♦

Idag kom några tjejkompisar från klassen på att kårpuben öppnar imorn (vi har ju varit där flera gånger under nollningen, men nu öppnar den för övriga studenter) och frågade om vi inte skulle dit. Herregud, jag fattar inte att de orkar! Nollningen är precis över! Även om nollningen har varit skitkul tycker jag att det är ganska skönt att den är över så man kan ta det lite lugnt ett tag. Men nej då. Haha, jag är gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela