Missofie

Halv 8 hos Björn

Publicerad 2010-04-11 16:43:06 i Ät- & Drickbart,

Igårkväll var det dags för B att visa sina talanger i köket. Vinnaren i "Halv 8 hos oss" skulle utses. Som jag hade anat var B ute efter segern, vilken meny! Mmm, vilken god mat jag fick äta! Allt var så himla gott så B fick en 10 och vann faktiskt! Fast det gör mig inte så mycket, priset var väl förutom äran att laga ytterligare en middag (eller?). Hihi.

Menyn såg ut som följer:

 

Och maten som bjöds såg ut såhär:

 

 

Mmm, jag blir alldeles hungrig bara av att tänka på menyn. Potatissalladen var så himla somrig och god, den kommer vi ha med i många picknickkorgar i sommar. Varmrätten var alldeles underbar, jag satt helt tyst och bara njöt av den. Efterrätten var annorlunda och spännande. Cocoschokladen var underbart god i den varma chokladen. Kombination hade jag aldrig själv kommit på men gud vad gott det var, det receptet kommer jag definitivt att stjäla.

 

Grattis till vinsten, du är så duktig min älskling! ♥

 

 

Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2010-04-11 19:15:13

Ja den menyn kan han få bjuda sin gamla mor på! Ser jättegott ut. Att han har blivit en sån fena i köket kunde man inte tro. Han var inte så intresserad i köksbestyr när han bodde hemma precis. Det är väl roligare att laga mat åt dig än åt mig kanske :) Ha en bra vecka. Jag kommer hem imorgon. Hälsa B att jag är en stolt mor! Kram

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-04-11 20:29:27

Haha, ja det är många som vill provsmaka våra menyer nu. Vi får helt klart bjuda dig på nåt smarrigt när vi ses nästa gång! Skönt för dig att komma hem igen, hoppas resan går bra. :) B hälsar tillbaks! Kramar! :)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-04-12 20:11:06

Shit va duktiga ni är! Jag blir hungrig bara av att titta på bilderna! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela