Missofie

Tågresa

Publicerad 2010-01-25 21:08:13 i Allmänt babbel,

Imorgon klockan 09.23 går mitt tåg mot Uppsala. Jag kommer åka första klass, så resan kommer nog bli ganska smärtfri, hihi. Trots mitt enorma studiebidrag brukar jag konstigt nog inte åka första klass, men denna gång var det billigare att åka lyxigt än att åka andra klass. Internet ingår i biljettpriset så jag funderar på att ta med mig datorn så jag kan sysselsätta mig de 5,5 timmarna jag kommer tillbringa på tåget. Fast jag får se hur stor den övriga packningen blir, jag kanske inte orkar bära den. Dessutom kanske det vore bättre om jag läste Affärsredovisning och Teknisk Installation de där timmarna, hmm.

Nu är det 9 dagar sedan jag träffade B och det känns jobbigt att vara ifrån honom när jag vet att han hanterar situationer som är tuffa. Man vill ju vara på plats, stötta och krama. På onsdag är det dags för Hasses begravning. Det kommer bli en jobbig dag! Jag tror jag tycker att begravningar är väldigt jobbiga eftersom allt blir så definitivt. Det är då man ska säga hejdå. Efter de begravningar jag tidigare varit på har jag iaf kunnat börja sörja på ett annat sätt. Fram till en begravning är man otrolig ledsen men iochmed bregavningen får man ett sorts avslut på den första omedelbara sorgen och kan börja bearbeta allt och minnas tillbaka på fina stunder. På så sätt är det skönt att dagen snart är kommen.


Älskar det här kortet på mig, B's farmor Rut och pappa Hasse. Tokiga Blombergare så får mig att gapskratta! Tänk om man kunde minnas vad som sas. Kortet togs på midsommar 2009.


Jag har tänkt väldigt mycket på Hasse de senaste dagarna. Det känns tråkigt att jag inte kommer att träffa honom förrän vi ses i himlen. Han var snäll och glad och jag tyckte mycket om min svärfar. I dessa tider tänker jag också väldigt mycket på min älskade farbror Sven-Åke som jag också saknar otroligt mycket. Jag hoppas ni njuter av en kall öl någonstans! ♥

Kommentarer

Postat av: Julia♥

Publicerad 2010-01-27 19:05:36

sötie blogg du driver;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela