Missofie

För att jag älskar dig

Publicerad 2010-01-18 17:59:31 i Shopping,

Jag har länge varit sugen på att köpa ett halsband från Betties Galleria. När jag träffade Jenny på nyår och såg hennes fina namnhalsband blev jag inte mindre sugen. Snart firar jag och B tre år! Tiden har gått så himla snabbt och jag tycker minst lika mycket om honom nu som jag gjorde för tre år sedan. Jag ville visa det på något sätt och beställde därför ett halsband med våra initialer på. Halsbandet har skickats från USA så det har tagit ganska lång tid för mig att få det, men oj vad nöjd jag blev. Fint va?

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-19 10:39:24

Ja! Väldigt väldigt fint!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-20 20:15:36

Sweet!

Från det ena till det andra.. Minns att du skrev att du fixade billigare tandläkarpris, hur funkar det?!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-20 20:16:24

Hehe det var jag som skrev då... :P

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-01-20 23:30:55

Oj jag minns knappt. Men jag tror det var det här jag använde:



Allmänt tandvårdsbidrag

Det allmänna tandvårdsbidraget är ett årligt bidrag för alla vuxna, i form av ett tillgodohavande hos Försäkringskassan. Är du mellan 20 och 29 år, eller över 75 år får du 300 kronor om året. Är du mellan 30 och 74 år får du 150 kronor om året.



Hos min tandläkare drog de av det automatiskt men jag har även hört att man kan behöva säga att man vill använda sitt tandvårdsbidrag (eftersom det gäller som en summa/ år och kan utnyttjas om du ska gå ytterligare en gång detta år). Jag tror iaf att det var det jag använde. Texten ovan kopierade jag från vgregion.se, där kanske du kan läsa mer.. Om jag hittar något annat återkommer jag! :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-01-21 00:24:16

Det var det jag utnyttjade.. Gick tillbaka i bloggen och läste.. :)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-21 15:47:08

Tack så jätte mycket för hjälpen!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela