Missofie

Organiserad

Publicerad 2010-01-11 16:18:38 i Skola,

Ååå! Jag har haft tenta i Organisation idag och den gick skit! Den hade inte behövt göra det, men den gjorde det. Tentan innehöll bara 10 frågor men frågorna var så himla omfattande. Första frågan tog mig en timma och svara på, och ja ni kan ju räkna ut själva att jag inte han klart hela. Känns så jäkla surt, tänk om man kuggar bara för att lärarna inte kan göra en tenta som motsvarar tiden man har på sig. Sista frågan han jag inte svara på och de tre frågorna innan stressade jag igenom. Tråkigt när man känner att man kan, men inte hinner. Få underkänt även om man har kunskaperna som motsvarar ett godkänt. Ush, jag är arg! Hela den här kursen har varit skit: lärarna har inte varit något stöd, på föreläsningarna har vi suttit och kollat på youtube-klipp och istället för att gå igenom kurslitteraturen med oss har lärarna givit oss massvis med arbeten. Några tjejer i klassen som gick från tentan samtidigt som mig hade lämnat två frågor obesvarade, vilket innebär en förlust på 20 poäng. För att få godkänt måste man då ha maxat nästan alla andra frågor.

Jag ställer in mig på att få underkänt, då kanske jag inte blir lika deprimerad när vi får reda på resultatet. Jag är förtusan inte van att gå från en tenta och vara direkt orolig. Jag är den som läser igenom tentan fem gånger så att jag inte har missat nåt. Dessutom kommer det att dröja tre veckor innan man får reda på restultatet. Ahh!

Nej, nu ska Björn laga tacos till mig och jag ska bli på lite bättre humör, så här kan man ju inte gå runt och sura. Kände bara att jag ville få allt ur mig, men en tenta är ju faktiskt en världslig sak. Dessutom måste jag sätta mig och plugga Husbyggnad. Tenta på fredag, yippi! Haha!



Update: Skickade precis in kursutvärderingen för Organisationen. Det var en arg Sofia som skrev ska ni veta. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela