Missofie

Halv åtta hos mig..

Publicerad 2010-03-22 11:53:30 i Ät- & Drickbart,

Eller kanske snarare halv åtta hos oss. Som jag skrev igår hade jag och B roliga planer för kvällen. Ingen kan väl ha missat det mysiga programmet "Halv åtta hos mig" som går på kanal 4? Jag och B brukar alltid kika på det. Inte för att vi är mästerkockar av något slag men för att det är ganska mysigt att träffa massa olika personligheter och få se hur dem bor och få lite tips på god mat. Häromveckan efter att vi tittat på programmet bestämde vi oss för att ha vår egna lilla duell (min idé). Haha.

Igårkväll var det dags för mig att stå för värdskapet. Jag hade bestämt en trerätters meny som jag skrev ut och visade för B som fick en försmak om hur kvällen skulle se ut. Min meny såg ut som följer.








Och maten jag serverade såg ut såhär:






Vi hade bestämt oss för att vi inte skulle laga sådan mat vi brukar äta och kan laga, så det var lite spännande att laga och smaka något man aldrig har ätit/inte brukar äta. Som tur var blev allt faktiskt väldigt gott! Det var jätteroligt att planera, förbereda och laga maten. B's betyg för kvällen blev en 9 av 10 möjliga. Hmm, hur ska B lyckas slå det? Har han satt sig själv i klistret nu? Nej, det tror jag nog inte. Jag ser jättemycket fram emot hans meny, fast den lär jag få smaka när vi kommit hem från London igen. Jag tror han är riktigt taggad och vinstsugen faktiskt, han satt nämligen och kikade i kokböckerna länge igår. ♥ 

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2010-03-22 19:05:47

Åhh va ni e goa!! Jag o Alex älskar oxå "halv åtta hos mig" Det bästa som finns en vardagkväll! Har ni föresten sett att dom söker ny personer till nästa säsong? Då ska man söka i par. Perfekt till er ju! Jag o Alex har ansökt, men vi bor för långt ut på landet, för långt ifrån en stad... Men ni!! Min bästis Anna är förövrigt god vän med Jonas som har hand om ansökningarna o väljer ut alla till programmet! Kan lägga in ett gott ord för er! SNÄLLA!!!



Kram Jossan



ps. det är jag som brukar skriva kommentarer till dig när du inte vet vem det är. Brukar skriva namn, men det syns tydligen inte...d.s

Postat av: Björn

Publicerad 2010-03-22 20:56:15

HAHAHA jossan nörd, pinsamt att ha bjudning på 8 pers i våran lilla hyres-tvåa. ;D

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-22 23:36:15

Haha, vad söt du är som bönar och ber Jossan! :) Tror dessvärre inte att TV-matlagning är något för oss.. Vi skulle nog bli alldeles för nervösa och klanta till t.o.m. en köpepyttipanna. Men jag förstår varför ni har sökt, laga mat i ert fina hus! :) Ni kan väl få vara med i något Uppsala-avsnitt eller något. Vi kan ställa upp som gäster om ni vill prova er meny innan! ;) Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela