Missofie

ULF

Publicerad 2010-09-15 17:29:11 i Skola,

Den ena kursen som jag läser nu heter Ledning av Människor och ett moment i den kursen kallas för Utmanande Ledarskap i Fält, ULF. ULFen är en slags minilumpen(!). Man ska vara ute i skogen i ca 24 timmar. Man ska gå, gå och gå. Man ska dessutom göra massa olika övningar och inte äta något på hela dagen så att konflikter uppstår (jag ska dock försöka smussla ned lite frukt i ryggsäcken annars dör jag min grupp). Eftersom detta pågår i ca 24 timmar innebär det såklart att vi ska sova i skogen, jajjemän! ;) Vi får en presenning och med hjälp av den ska vi bygga vindskydd och under nattens gång ska någon hela tiden sitta eldvakt för den eld vi själva ska tända (note to self: glöm ej tändstickor!). Så här långt tycker jag iofs att det ska bli ganska spännande. Dock är det Halmstad Militärhögskola som ska hålla i det hela (givakt!) och dessutom har jag hört att det ska regna under hela morgondagen, kvällen och natten. Hello förkylning, here I come! ;)

 

Haha, jag bara skrattar, är det ett tecken på nervositet?

 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-19 16:05:11

Hur gick det?? =)

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-09-20 22:17:28

Ush, det var hemskt Malin, förskräckligt. Haha! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela