Missofie

HalmstadHEM

Publicerad 2011-02-07 19:27:10 i Skola,

Watch out, för här kommer ett helt inlägg fullproppat med SKRYT. Jag är så jäkla stolt över arbetet jag och Emelie gjorde i Entreprenörsskap i höstas/julas. Idag fick vi reda på att vi fick VG (högsta betyg)! Hihi! :D

På grund av intresse och utbildning valde vi att starta ett fastighetsbolag. Vi bestämde oss för att köpa upp tre nyproducerade hyresfastigheter, omfattande 150 lägenheter, för uthyrning till privatpersoner. Projektet blev en 120-miljoners affär där vi köpte en tomt av Halmstad kommun och anlitade Peab för en totalentreprenad. Ja, 120-miljoners transaktionen blev ju såklart aldrig av, men allt förberedande arbete gjordes. Registreringen hos Bolagsverket var t.o.m. en av bilagorna till arbetet. Under projektets gång hade vi förstås kontakt med både Peab och kommunen men även med försäkringsbolag, skatteverket, flera fastighetsbolag i Halmstad och många många fler. Vi var tvugna att undersöka alla intäkter och kostnader så att vi kunde skapa budgetar för verksamhetens två första år.

Jag hoppas ni förstår vilket gigantiskt arbete detta var! Vi offrade oändligt många timmar, men jag blev otroligt nöjd med resultatet! Vi lämnade in ett fantastisk arbete och lärde oss precis vad som krävs för att starta ett aktiebolag. En av många drömmar är att starta mitt egna fastighetsbolag i framtiden och nu har jag fått känna på vad startprocessen innebär. Skitbra!


Loggan



PS. F-n vad vi var värda VG! ;)

Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2011-02-07 22:37:06

Duktig du:) Du kanske kan fixa mig nåt bra jobb i ditt fastighetsbolag sen. Företagssköterskia kanske. Vi kan dela en tjänst Carina o jag:)

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-02-08 15:42:14

Vilken bra idé! Ett fastighetsbolag/operations-/lungmottagning! Att ingen har tänkt på det förr! ;) Hahaha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela