Missofie

Rollercoaster

Publicerad 2011-01-20 20:25:39 i Skola,

Mm ikväll käkade vi hummus, falafel, grönsaker, dipp och gott bröd här hemma. Yummie! :D Jag har redan tagit helg men någon vidare ledighet bjuder inte helgen på, som vanligt har jag massor att göra. Helgen som var och veckan som gått har varit lite extra jobbig för mig. Helt plötsligt kände jag bara att allt blev för mycket.

Som ni redan vet åker vi snart iväg på (en mycket välbehövlig) semester! Fast två veckors frånvaro från obligatoriska föreläsningar och seminarier gör saker och ting lite komplicerade. Efter många dagars ovetande och ont i magen fick jag iaf reda på hur jag ska lösa det, vissa delar kommer jag helt enkelt få ta igen i höst.

Motsträviga lärare + krånglande csn + tuffa kurser = tillfälligt knäckt Sofia.

Fast motståndet gör mig ändå mer medveten och beslutsam om att jag har rätt och att jag ska fixa det. Nedräkningen har börjat, bara 34 jobbiga dagar kvar! Oturligt nog kommer vi hem passande till tentaperioden, men det löser sig. Det gör det alltid. Dessutom skulle aldrig något skolmässigt stoppa mig från en fantastisk upplevelse tillsammans med nära och kära. Skolan försvinner aldrig, det kan däremot möjligheter och tillfällen göra.

De stunder då saker och ting känns lite tungt är jag extra tacksam över min fina familj, mina fina vänner och min underbara pojkvän som lyssnar, stöttar och uppmuntrar. ♥

Vad fasen, jag är snart på väg till västindien, mig är det inget synd om! ;)

Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2011-01-21 08:35:59

Du verkar ha haft en jobbig tid! Hoppas att resan inte ställer till för mycket besvär för dig. Men du reder nog upp det i alla fall. Nu ska vi lämna alla bekymmer(och dom flesta skolböcker!) hemma o bara njuta av en skön semester.Ha en bra helg. Själv ska jag jobba (som vanligt känns det). Hälsa B. Kram till er båda:)

Postat av: Linn

Publicerad 2011-01-21 17:41:44

Super fin i håret, Sofia :-)

Hälsade på Björn på System för någon dag sedan, hoppas han inte blev för chockad.

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-01-23 12:21:14

Annica: Ja, det har varit lite sisådär det sista, men allt går att lösa! :) Att ha något att se fram emot är faktiskt en riktigt bra morot ocskå! :D Kram!



Linn: Tack! Haha, nu äntligen gjorde jag det! :D Hihi, han berättade att ni hade snackat häromdagen och han verkade inte alltför chockad så det var nog ingen fara. ;) Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela