Missofie

Hemma

Publicerad 2011-03-10 17:25:19 i Resor,

Hej vänner! Nu är vi tillbaka i kalla regniga Sverige igen. Tankarna och förhoppningarna om att våren kanske skulle nått Sverige (något naivt) blåste bort i samma sekund som vi klev av planet. Mötet med snö och regn gjorde verkligen hemkomsten lite extra jobbig. Samtidigt är det alltid skönt att komma hem, hur underbart man än har haft det. Att kunna klappa katterna, att kunna slappa i sin egen soffa, att kunna sitta vid sin egen dator och bara kunna öppna kylskåpsdörren om man är hungrig är något man tar för givet när man är hemma men som är otroligt skönt att komma hem till efter en resa.

Resan har iaf varit helt F A N T A S T I S K ! Kryssningen, Miami, utflykterna, allt var såå bra! Vi har verkligen fått många nya fina minnen att bära med oss resten av livet. Tack för allt, huvudsponsor! ;)

Idag hade jag redovisning i skolan och imorgon väntar nästa. Nästa vecka ska jag skriva två härliga tentor. Det är lite körigt nu, haha, men jag lovar att bilder på vårt äventyr kommer.

 

 

Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2011-03-11 14:03:33

ja det hade ju varit skönare att komma hem till ett härligt vårväder! skönt att va hemma i alla fall o att allt gick bra. tack själva, det blev en fantastisk upplevelse o det mycket för att vi kunde göra det här tillsammans:) hoppas på fler resor tillsammans framöver! kram o ha en härlig helg

Postat av: Linnsan

Publicerad 2011-03-11 16:58:27

Välkommen hem! :) Hoppas ni haft det underbart och att ni tagit med er solen hem. För det här pissvädret står jag inte ut längre!



Lycka till med tentorna och redovisningarna!

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-03-12 13:00:55

Annica: Ja fler resor får det definitivt bli! Det här var bara början! :)



Linn: Tack! :) Tyvärr tror jag inte att vi lyckades få med oss solen hem, jäkla skit! Jag vill ju ha våååår! :)

Postat av: Linnsan

Publicerad 2011-03-13 16:41:51

Ja, det äe väldigt synd. För fasiken så trött jag är på denna outhärdliga vinter. Vår och sommar skulle inte sitta fel alls nu. Ber till gud om bättre väder och stora kliv så att våren kommer snart och snabbt!



Ni får ta och komma upp till Skövde nån helg när det lugnat ned sig med pluggandet för dig. Slipper jag sitta i soffan själv medan Björn och Nicklas lanar.

Eller så kommer vi jättegärna ned och hälsar på :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-03-14 12:53:48

Jaa, det låter som en bra idé! Så slipper du och jag tråkas ihjäl på egna håll.. :D

Postat av: Linnsan

Publicerad 2011-03-17 07:38:34

Precis, varför sitta ensam och vara uttråkad när vi kan sällskapa!? Så jag tycker defenitivt att vi bokar någon helg eller veckodag framöver för att ha "tråkigt" tillsammans:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela