Missofie

November

Publicerad 2011-11-01 18:05:57 i Allmänt babbel,

Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Jag tror jag har börjat tycka om hösten?! Jag som alltid har hatat allt som har med denna årstid att göra, tycker nu att mörkret och regnet är mysigt. Jag kanske helt enkelt har hittat mitt sätt att tycka om hösten på. Och vilket sätt är då det? Jo, genom att köpa tokdyra ljus, genom att dricka te i mina finaste Rörstrand-muggar och sätta på mig en jumpin som studentplånboken aldrig riktigt uppskattat. Ja, jag kanske är lite extra ytlig under denna årstid, för det verkar uppenbarligen som att lyx och fina saker gör mig extra glad. Och det kanske trots allt inte är ett så tokigt sätt att förebygga höstdeppighet på. Dyrt kan hända, men vad tusan, livet ska vara värt att leva! ;)   


Kommentarer

Postat av: Sylwia

Publicerad 2011-11-01 21:34:49

Rätt inställning! Jag älskar hösten, det är då man kan börja mysa med gott samvete :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-11-02 22:49:18

Ja det är nog så. Under vintern, våren och sommarn har man dessutom så fullt upp att man glömmer bort att njuta. Mer höst åt folket! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela