Missofie

HAPPY

Publicerad 2012-08-19 00:37:35 i Nyköpingsliv,

Om en vecka flyttar jag från Halmstad, hjälp vad konstigt och overkligt. Det är svårt att föreställa sig hur livet ser ut om ett par veckor. Hur ser mina dagar ut och hur ser det ut där jag bor? Jag tror att ovissheten är anledningen till den surrealistiska känslan. Pirret i magen har tilltagit de senaste dagarna och jag är väldigt spänd och förväntansfull på vad som komma skall.
 
För någon vecka sedan skrev jag att vi blivit erbjudna en lägenhet. Med vetskap om svårigheterna att få bostad i bakhuvudet antog vi erbjudandet utan att ens ha kikat på lägenheten. Kontraktet skickades på posten och jag fick tag i den nuvarande hyresgästen som skickade bilder på lägenheten. Av bilderna att döma var lägenheten inte i sitt bästa skick, snarare tvärtom, men vi var ändå glada som fått tak över huvudet. Tyvärr låg inte lägenheten i något av de områden vi eg ville bo i så vi förberedde oss på tanken att snart flytta igen. Kontraktet damp ner i brevlådan på fredagen men eftersom jag var i Ljungskile och inte skulle komma tillbaka till Halmstad förrän på måndag kvällen fick vi vänta med att skriva under och returnera det.
 
Min minisemester var verkligen vältajmad! Tack solen för att du valde att visa dig varje dag och tack för att jag inte befann mig i Halmstad och kunde returnera kontraktet! På måndag förmiddag ringde nämligen min nya arbetsgivare och kunde erbjuda mig en lägenhet i en av deras egna fastigheter. Denna trea ligger mitt i centrum, har nyrenoverat kök med rostfria vitvaror, parkett i samtliga rum, balkong mot en mysig innergård samt en fungerade öppen spis i vardagsrummet. LYCKA! Inflyttning är inte möjlig förrän första oktober men fram tills dess får jag låna företagets övernattningslägenhet. Tänk vad bra allt kan lösa sig och vilket flyt man kan ha ibland!
 
Nästa söndag flyttar jag alltså in i min tillfälliga lilla etta. B och katterna bor kvar i Halmstad till åtminstone första oktober. Fem veckor utan mina älsklingar kommer säkert bli lite jobbigt, speciellt med tanke på att man går igenom väldigt mycket under de första veckorna på en ny arbetsplats. Men det kommer såklart att lösa sig jättebra ändå!
 
Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag är väldigt glad! Allt känns nästan för bra för att vara sant. Jag känner mig redan väldigt välkommen utan att ens ha flyttat upp och jag tror och hoppas att detta kommer bli riktigt bra!
 
Kram på er allihop! ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: jossan

Publicerad 2012-08-19 11:55:37

Det kommer bli såååå bra! Ni har verkligen haft flyt och det är ni värda! Fattas bara Björns plats på systembolaget nu så är allt komplett, men det kommer säkert gå superbra!
Kram

Postat av: morA

Publicerad 2012-08-22 10:24:06

Ska bli härligt att få er närmare! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela