Missofie

Friiiiiiday!

Publicerad 2012-10-12 20:17:17 i Allmänt babbel, Nyköpingsliv, Ät- & Drickbart,

Haha, snacka om att jag har kommit in i tänket. Ja, heltid-dagtid-tänket alltså. Fredagar är heliga och jag är extra lycklig när klockan slår fem och jag liksom de flesta andra Svenssons beger mig hemåt för fredagsmys. ;) Kanske ska skriva lite mer om jobbet i något inlägg förresten?
 
Veckan som gått har verkligen sprungit iväg. Kommer veckorna alltid gå såhär fort när man jobbar? Herregud, då är jag snart 30! I onsdags fyllde dessutom B år så då fick vi anledning att fira lite mitt i veckan. Idag har han varit på intervju på bolaget här i Nyköping, så nu fredagsmysar vi big time. :D Vi började kvällen med att laga till en superdupergod laxplanka. Mm! Kan avslöja att vi även kommer smaka lakrits-delicato-bollar (!) innan kvällen är över. Har ni sett dem i butik?! Låter snarare läskigt än gott men vi får se.
 
Imorgon bär det faktiskt av till Göteborg för mig och Björne. Jag fick nämligen biljetter till Johan Glans föreställning på Draken i födelsedagspresent av B och i maj visste vi ju inte vart vi skulle hamna till hösten så därför föll valet på Göteborg. Blir en liten biltur men det ska bli såå kul och mysigt att bo på hotell!
 
För att detta blogginlägg inte ska se så tråkigt ut laddar jag upp veckans instagram-bilder. Inser då att jag bara tagit kort på mat, haha! Jaja, då får ni se Lindbergska/Blombergska matsedeln för (typ) hela veckan. 
 
Tisdagsmiddag: sushi.
 
Onsdagsmiddag: B's födelsedag och B's fantastiska avocadoburgare. Oh my! Ljuset i bakgrunden har jag fått från mina fd arbetskamrater på Forex. ♥ Älskar och saknar!
 
Fredagsmiddag: Laxplanka med goooott vitt vin, yummie! 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-10-13 10:59:14

Wihih bilderna på mat är så fina så!... man bli dock mycket hungrig höhö, så jag vill se bilder på hur du inrett och sånt :D

Postat av: Sylwia

Publicerad 2012-10-13 19:25:59

Postat av: Lina

Publicerad 2012-10-15 19:37:01

Åh så inspirerade bilder Sofia! :)

Du verkar ha det bra där uppe! Saknar dig dock i Halmstad..

Ha det gott sötis! KRAM Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela