Missofie

Skönhetsrutin -hy

Publicerad 2013-01-05 01:36:00 i Skönhet,

Första delen i min lilla följetong: hy! Som jag tidigare skrivit så använder jag inga lyxprodukter, men är för stunden ganska nöjd med de produkter jag använder. Under tiden jag gick i skolan och inte hade råd att lägga särskilt mycket pengar på vettiga produkter, körde jag rakt av på budgetalternativen på ICA. Så fort jag fick jobb var tanken att jag skulle unna mig själv en ansiktsbehandling och bli tipsad om bra produkter för min hudtyp. Men den efterlängtade ansiktsbehandlingen hamnade snart på prio-två-listan då man har lite annat att pyssla med i samband med en flytt. Som ni kanske förstår har jag inte fått tummen ur än... Så i väntan på en riktig hudanalys har jag valt ett mellanting mellan budget och lyx, Vichy från Apoteket. Eftersom jag har blandhy/fet hy, har jag valt den gröna serien som ska vara anpassad för oss stackare. Även om dessa produkter kanske inte är de mest optimala för min hy och antagligen inte är de bästa marknaden har att erbjuda, märker jag ändå ganska stor skillnad på min hy nu jämfört med förr då jag använde ICA-alternativen. Helt klart en förbättring! Kost och motion påverkar såklart också hur huden mår så det är något jag ska försöka tänka på lite mer framöver. Vacker hy står högt upp på min önskelista. Jag tycker verkligen att en fin hy utstrålar välmående och är något man bör vara väldigt lycklig över om man fötts med! ;)
 
 
1. Vichy Normaderm: rengöringsgel, 159 kr.
2. Vichy Pureté Thermale: ögonmakeup-remover för känsliga ögon, 107 kr.
3. Vichy Normaderm: ansiktsvatten, 149 kr.
4. Elf Zit Zapper: för akut behandling av enstaka finne, 15 kr (!).
5. Vichy Normaderm: Nattkräm, 189 kr.
6. Vichy Normaderm: Dagkräm, 175 kr.
 
Av svärmor fick jag en rengöringsgel från Bare Minerals i julklapp, som jag vet att svägerskan tycker väldigt bra om. Eftersom jag nästan uteslutande använder mig av smink från Bare Minerals ska det bli väldigt spännande att testa deras rengöringsgel när min Vichy tar slut.
 
 
Så, detta är alltså de produkter som jag använder för tillfället. Hade varit jättekul att höra vad ni använder/om ni har några tips på andra produkter och märken. Lite svårt kanske om man inte har en blogg att skriva på, men om ni vill får ni gärna dela med er bland kommentarerna. 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-01-12 11:02:25

Gillar Dermalogica. Dyrt men bra.

Svar: Okej! Ja, det är nog en eller ett par prisklasser upp. ;) Men kul när man hittar produkter man verkligen tycker om! :) Kram!
missofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela