Missofie

Påskledigt

Publicerad 2013-03-28 19:26:44 i Allmänt babbel, Nyköpingsliv, Skönhet,

Fyyy vad skönt med påsk! Som jag längtat efter denna ledighet! Just nu är det kvartalsbokslut på jobbet vilket innebär mycket arbete och stress, och oj vad sliten jag känner mig. Några dagars ledighet kunde inte komma mer lägligt. Imorgon far jag hemåt Trollhättan där jag ska passa på att mysa med familj och vänner i några dagar. Så välbehövligt! ♥ Och trots att media i veckan skrev att "våren är inställd", hoppas jag på några solstrålar på min näsa. Känner att jag behöver även det just nu! En solsemester hade inte suttit helt fel men man kanske får nöja sig med D-vitamin i burkform. ;)
 
Något annat jag ser fram emot just nu är mitt kommande frisörbesök. Nu är det verkligen kris på alla vis! Varför ska jag alltid försöka boka tid när håret redan hunnit bli en katastrof. Jag är verkligen väl medveten om att håret har sett förjäkligt ut ett bra tag nu, men ignorerat det. Haha! Det värsta är att det är snudd intill omöjligt att få en snabb frisörtid i denna stan, de flesta har inga lediga tider förrän i maj. What?! Tillslut hittade jag iaf en som kunde hjälpa mig ganska snabbt. Två veckor får jag stå ut. Sen bokar jag bannemig en ny tid med detsamma, så jag slipper se ut som ett dassigt fågelbo i huvudet. :) 
 
Veckan startade bra. Påskgodis från hyresvärden hängde på dörren när jag kom hem i måndags.
Och i tisdags fick jag påskägg från jobbet.
Trots socker har jag känt mig en zombie (en zombie med dassigt hår).
Då tar man koffein till hjälp! Snyggkoffein dessutom. Enda Marc Jacobs jag har råd med. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela