Missofie

Min tisdag

Publicerad 2011-04-12 21:02:51 i Allmänt babbel,

Oj vilken tisdag! Dagen började med att klockan ringde alldeles för tidigt och regnet öste ned. [-] När jag efter frukost och fix är påväg till skolan för dagens första lektion inser jag att den är inställd. [-] Dessutom hade jag grymt ont i halsen vilket gjorde upptäckten ändå lite värre. [-] Jag och Emelie utnyttjade dock missödet och satte oss med ett arbete i Verksamhetsplanering fram tills eftermiddagslektionen började. [+] Den gick tyvärr inte att uthärda (tråååkig!) så jag cyklade hem. [-] Väl hemma upptäckte jag att pengarna från en Tradera-auktion jag nyligen haft kommit in på kontot. [+] Med anledning av regnet bestämmer jag mig för att ta bilen till Schenker-ombudet för att lämna av Tradera-paketet. Bilen stod dock inte där jag senast parkerade den vilket måste betyda att B tagit den till jobbet. Jag får med andra ord ta cykeln igen. [-] Påväg hem från ombudet hoppar kedjan (som aldrig har hoppat förut!) och jag lyckas inte få den på plats igen. [-] Resultatet är en nedkladdad grinig Sofia med en nedkladdad ny jacka. [-] Hemma igen tvättar jag jackan och bestämmer mig för att laga nåt riktigt gott som plåster på såren, rökt makrill med potatis och romsås. Mm! [+] Strax efter att jag ätit upp kommer B in genom dörren med ett bukett röda nejlikor. ♥ [+] Hihi, jag blir löjligt glad och ställer mig och bakar godaste knäckebrödet.

Ovanligt många höjder och dalar på en och samma dag, och trots fler minus än plus känner jag mig glad. Dessutom kunde ju dagen knappast slutat bättre. Imorgon är det skola som gäller och på torsdag åker jag och B på en roadtrip till Helsingborg, kul! :D


Kommentarer

Postat av: mor A

Publicerad 2011-04-13 15:31:11

oj det var många" upponer" men går det aldrig ner så märker man ju inte att det kan gå uppåt ibland:)

Ha det så trevligt i Hälsingborg. Du kan ju hälsa B att han kan höra av sig till sin gamla mamma för nu är jag inte i Nigeria längre:)Kram till er båda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela